آنا نوشت:

محمدرضا صادق  درباره دوره مدیریت میرزاده در دانشگاه آزاد، اظهار کرد: امیدوارم با برنامه ریزی‌هایی که دکتر میرزاده برای دانشگاه آزاد اسلامی دارد و با‌شناختی که از توانمندی‌های ایشان دارم بتواند این دانشگاه را به موفقیت در حوزه آموزش عالی کشور برساند.

وی ادامه داد: البته مطلع هستم که در برخی از واحدهای دانشگاهی از لحاظ کادر هیئت علمی کمبود‌هایی وجود دارد، اما با تدابیری که از سوی دکتر میرزاده اندیشیده شده است این مشکلات رفع خواهد شد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را یادگار امام (ره) و حاصل تلاش بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که با امکانات بسیار محدود و مسیری سخت، با تلاش‌های خستگی ناپذیر مسئولان آن توانست یک خلاء بزرگی در کشور را پر کند.

صادق همچنین درباره نگاه دولت یازدهم به دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: دولت‌های جمهوری اسلامی از زمان تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی نگاه مثبتی به آن داشتند و به این دانشگاه کمک کرده‌اند تا به اهداف علمی خود دست یابد، دولت تدبیر و امید هم بر همین سیاق و با جدیت کارهای دانشگاه آزاد را در یک سال و نیم گذشته دنبال کرده است و پس از این نیز درمواردی که دانشگاه آزاد نیاز به همکاری و قانون‌گذاری داشته باشد مساعدت خواهد کرد.

 

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوالی درباره گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی و حذف دوره مدیریت قبلی از این گزارش، تصریح کرد: با توجه به اینکه بنده در دوره‌ای که دکتر جاسبی از مدیریت دانشگاه آزاد کنار رفت و دکتر دانشجو مستقر شد، بخشی از مسائل مربوط به هیئت امنای دانشگاه آزاد را پیگیری می‌کردم از روند تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد مطلع هستم.

وی ادامه داد: در موضوع تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی بحث‌های متنوعی مطرح بود مبنی بر اینکه دوره مورد بررسی و تحقیق،‌ مربوط به چه زمان‌هایی باشد و روی این موضوع هم در‌‌ همان زمان اختلاف نظر وجود داشت.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور با بیان اینکه دوره تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد مقارن با تلاطم‌های سیاسی کشور شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در دوره پایانی دولت قبل صورت گرفت، می‌توان گفت که به صورت همه جانبه به این گزارش پرداخت نشده است و برخی بخش‌ها باید تکمیل شود.

از انتشار گزارش تحقیق و تفحص در رسانه‌ها متعجب شدم

صادق درباره انتشار این گزارش از سوی برخی رسانه‌ها پیش از قرائت آن سحن علنی مجلس نیز گفت: بنده هم از اینکه به یک باره و از طریق رسانه‌ها گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد منتشر شد متعجب شدم؛ به هر حال تحقیق و تفحص، سوال و استیضاح از وظایف قانونی نمایندگان مجلس است و در این باره هم باید نمایندگان قضاوت کنند و مجلس شورای اسلامی پاسخ دهد که چرا این گزارش قبل از قرائت صحن علنی مجلس از سوی رسانه‌ها منتشر شد.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی بتواند با صلابت به مسیر خود ادامه دهد و به قله‌هایی که می‌تواند به آن دست یابد در حوزه آموزش عالی و تامین نیازهای کشور برسد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که از نظر شما دلیل حذف دوره مدیریت قبلی در گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی چه می‌تواند باشد، بیان کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم این گزارش مربوط به دوره مدیریت فعلی و قبلی نمی‌شد و بیشتر، گذشته را مورد تحقیق قرار می‌داد.

صادق خاطرنشان کرد: من اطلاع دارم که در دوره قبل هم دکتر دانشجو درخواست تعلیق این کار را داشت و  آقای دانشجو به بنده نیز گفت که در این خصوص می‌خواهد با نمایندگان مجلس و کمیسیون آموزش مکاتبه و مذاکره کند و از آنان این درخواست را داشته که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی معلق شود و به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم موکول شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =