۰ نفر
۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر بحرین در اقدامی روتین و نمادین بعد از برگزاری انتخابات فرمایشی پارلمانی این کشور، استعفای دولت خود را اعلام کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، «خلیفه بن سلمان» نخست‌وزیر بحرین در اقدامی نمادین بعد از پایان انتخابات فرمایشی این کشور که با تحریم گسترده مردم مواجه شده است، استعفای دولت خود را اعلام کرد.
دور دوم انتخابات پارلمانی و شهرداری‌های بحرین روز گذشته در شرایطی برگزار شد که طبق تصاویر و گزارش‌های واصله،‌مراکز اخذ رای تقریبا خالی از مردم و رای دهندگان بوده‌اند.
"خالد بن علی آل‌خلیفه" وزیر دادگستری بحرین صبح امروز نتایج نهائی انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها را علی رغم اعتراضات خیابانی بسیار گسترده مردم، قرائت کرده و برگزاری این انتخابات را به پادشاه و نخست وزیر تبریک گفته است.
درحالی که تعداد زیادی از مردم این انتخابات را تحریم کرده و گروه‌های معارض سیاسی اعلام کردند که حداکثر میزان مشارکت 30% بوده است، وزیر دادگستری در پایان سخنان خود برگزای انتخابات را به مردم تبریک گفته است.
خالد بن علی آل‌خلیفه پیشتر مدعی شده بود که میزان تحریم کنندگان این انتخابات که با رقابت 419 نامزد همراه بود، کمتر از 16 درصد بوده است.
جمیعت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، با وجود تلاش آل خلیفه برای ترساندن مردم از عواقب خودداری از شرکت در انتخابات، میزان مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی هم از 30 درصد فراتر نرفت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =