۰ نفر
۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹

این روز ها یکی از مشکلات جدی مردم، مشکلات اقتصادی است و گرانی هایی که در ایام و مناسبت های مختلف سال نیز بر این مشکلات می افزاید.هیچ کس هم نتوانسته این افسار گسیخته را جمع و جور کند.


عزیزی تعریف می کرد که:دیشب برای خرید گوجه رفتم بیرون.گوجه خریدم و برگشتم.
یک نفر ازآشنایان من را دید و با صدای بلند گفت:
پول دار، گوجه خریدی؟!!
او گفتکه:به خودم آمدم .متوجه شدم که قیمت کمتر از سه کیلو گوجه شد نوزده هزار تومان.
یاد چندین سال قبل خودم افتادم که حقوق یک ماه من بود نه هزار و دویست تومان.الان برای کمتر از سه کیلوگوجه باید دو برابر یک ماه حقوق قبل پرداخت شود.
این ها را نگفتم که از خرید گوجه صحبت کنم.گفتم تا کمی فکر کنم و به عبارت بهتر فکرکنیم که در چنین شرایطی بقول جرج جرداق نویسنده مسیحی کتاب ماندگار علی صدای عدالت انسانیت(که این نویسنده چند وقت پیش دار فانی را وداع گفت):
« آن که محتاج قرص نانی است چگونه می تواند فاضل باشد؟نان برای همه وسیله صلح و آرامش است، عامل استقرار نظم و وسیله ای است که انسان را آماده تفکر و احساس می نماید و همبستگی او را با مردم براساس صحیح استوار می سازد.آن کس که آتش گرسنگی درونش را عذاب می دهد،و خون زندگی را در رگ و پوستش می خشکاند،و نور ایمان را در دلش خاموش می سازد، دوستی را به کینه ای عمیق و آرامش خاطر و پاکی روح را به بدبینی و بغض و عداوت وحشتناک بدل می سازد، نمی تواند فردی مطمئن به زیبایی های زندگی،و مومن به عدالت دیگران و راهنمای برادر خود و دوست دار مردمان باشد».
نمی دانم چه بگویم....ولی اینرا می دانم که همه افراد و همیشه نمی توانند صورت خودرا با سیلی سرخ نگه دارند.گر چه کم نیستند مردمانی که اینگونه زندگی می کنند تا عزت شان زیر سئوال نرود حتی اگر جانشان برود.

www.mousavichalak.ir

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    8 1
    چطور همهی دنیا داره اداره میشه .مگه ما از دنیا بی خبریم .همه جا مردم دارن زندگی می کنند .ما چرا بدبختیم
  • مینو A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    2 0
    به نظر من اگه ادم از این گوجه های بی رنگ رو وبی مزه نخره هیچ اتفاقی نمی افتد انقدر مسائل مهم تر از گوجه فرنگی هم هست .کرایه خانه های بالا گرانی مواد غذائی .دارو ودرمان.پوشاک و وسایل ضروری منزل .
  • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    در همه دنیا یک عدهای از مردم مشکل دارند در یکی از ثروتمندترین کشورها در هوای سرد صبح زود که به فرودگاه مری رفتم عدهای کارتون خواب را دیدم کم وزیاد دارد ولی اینطور نیست که وجود نداشته باشد در جواب هموطن عزیز بی نام امیدوارم که مشکلاتتان حل شود