تیمی که مسئولانش حرف از قهرمانی در جام ملت های آسیا می زنند، پول برگزاری یک اردوی تدارکاتی را ندارد.

آریا صالحی/ کمتر از دو ماه به برگزاری جام ملت های آسیا باقی مانده اما فدراسیون فوتبال ایران هنوز درگیر جور کردن پول اردوی تدارکاتی برای تیم ملی است. تیم ملی ایران که خیلی ها آن را شانس قهرمانی در جام ملت های آسیا می دانند، حتی نمی تواند یک اردوی تدارکاتی ساده را برگزار کند. وقتی تیم ملی در جام جهانی مقابل آرژانتین مقاومت کرد و در آخرین لحظات نتیجه را واگذار کرد، حرفی که مسئولان فدراسیون فوتبال می زدند این بود که تیم ملی در جام ملت های آسیا نتایج جام جهانی را جبران می کند و به عنوان یک مدعی در این جام شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حالا و در فاصله کمتر از دو ماه به شروع جام ملت های آسیا، خبر رسیده که اردوی بلند مدت تیم ملی در آفریقای جنوبی برگزار نمی شود. بی پولی، عامل اصلی این موضوع است و فدراسیون به دلیل مشکلات مالی نمی تواند هزینه های برگزاری اردوی آفریقای جنوبی را تامین کند. مدتی قبل گزینه کیش هم به عنوان آلترناتیو آفریقای جنوبی مطرح شد اما فدراسیون حتی برای برگزاری اردو در کیش هم بودجه لازم را ندارد. مشکلی که فدراسیون فوتبال دارد این است که روز به روز بدهی هایش زیاد می شود و حالا علاوه بر پاداش های بازیکنان که از جام جهانی تا حالا پرداخت نشده، حتی قسط حقوق مربیان تیم ملی هم به آن ها داده نشده و هر روز بدهی های فدراسیون بیشتر می شود.

فدراسیون نمی تواند پول های فیفا را به دلیل تحریم ها بگیرد. فیفا بخشی از این پول را به سفارت ایران در سوئیس داده اما فدراسیون برای نقد کردن آن از طریق وزارت امور خارجه به مشکل خورده و نمی تواند این پول را تا زمان برگزاری اردوی مد نظر، نقد کند. تنها گزینه فعلی علی کفاشیان هم روش سنتی فدراسیون های ورزشی ایران است که دستشان را جلوی وزارت ورزش دراز می کنند. اما این بار وزارت ورزش جواب رد به فدراسیون فوتبال داده. محمود گودرزی وزیر ورزش که چند روز قبل در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، آب پاکی را روی دست فدراسیون فوتبال ریخت و تاکید کرد که وزارت ورزش پولی به این فدراسیون نمی دهد. او گفت: «آقایان می گویند وزارت ورزش قهر است. کدام قهر؟ چرا اسمش را می گذارید قهر؟ فدراسیون ها می گویند ما مستقل هستیم. اگر مستقل هستند بروند پول بیاورند و خرج کنند. نمی شود همیشه ما پول بدهیم.»

با این حساب اصلا مشخص نیست که تیم ملی بتواند مهم ترین اردوی خود پیش از جام ملت های آسیا را برگزار کند. اصلا هم بعید نیست که کارلوس کروش همین روزها مصاحبه های تندی انجام دهد و از بی پولی فدراسیون گلایه کند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاشق ايران IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    4 3
    اي بابا تيم ملي اگه بي پول بود كه نمي رفت كي روش چهل ميلياردي رو بياره يا هموطن يه ميليارديش وينگادا كه بره آبروي مارو جلوي ويتنام و قرقيز ببره
  • کاغذ باطله A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    11 3
    کاش حقایق نشان میداد که این همه بودجه ورزشی و پولی که فیفا قرار بود به بازیکنان جام جهانی میداد و فدراسیون صاحب شد کجا رفته تا تیم ایران برای یک اردوی ساده لنگ پول نباشد پس این کشورهای ضعیف بقول خودمان مثل فلسطین و افغانستان و هند چگونه در کشورهای اروپائی اردو میزنند؟ یعنی این کشورها فدراسیون ندارند؟ یا کفاشیان ندارند؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    ععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی