واحدمرکزی خبر نوشت:

فرماندهان ارتش کره جنوبی روز پنجشنبه متعهد شدند علیه افرادی که ادعاهای واهی در یافتن تونل های مخفیانه توسط کره شمالی در خاک این کشور مطرح کرده اند، اقدام شدید حقوقی اعمال خواهند کرد.
پیش از این چهار تونل در نزدیکی مرز دو کره که به شدت تحت مراقبت ارتش های دو کشور قرار دارد، کشف شده بود.
پس از آنکه تحقیقات کاملی در مورد تونل های زیرزمینی در نزدیکی سئول انجام شد، ستاد کل نیروهای مسلح ارتش کره جنوبی روز جمعه در بیانیه ای این موضوع را اعلام کرد.
در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است: « ارتش به منظور رفع سوء ظن در مورد این تونل ها، با بسیج بیش از یکصد پرسنل نظامی و غیر نظامی و 26 واحد مجهز طی چهار روز این مناطق را پاکسازی کرد.»
گروههای مدنی اخیرا ادعا کرده بودند آنها 12 تونل را در استان جیونگی کشف کرده اند که سئول را احاطه کرده است.
این گروه به اصطلاح شکارچی و کاشف تونل در کنفرانس خبری ماه گذشته این موضوع را اعلام کرد و باعث شد تا وزارت دفاع کره جنوبی در این زمینه واکنش نشان دهد و سخنگوی این وزارتخانه نیز این ادعاها را واهی و بی پایه و اساس خواند.
پس از حفر چندین گودال و انجام تحقیقات و بررسی های مختلف از جمله استفاده از امواج صوتی در اعماق زمین به منظور کشف این تونل ها، ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی به صورت قطعی اعلام کرد هیچ علامت و نشانه ای که نشان دهد این تونل های زیر زمینی وجود دارند، مشاهده نشده است.
در این بیانیه اعلام شده است ادعاهای این گروه باعث از بین رفتن منابع و امکانات ارتش شده است و وحشت در زمینه امنیت در بین مردم ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از سئول، چهار تونلی که ارتش کره جنوبی در بین سال های 1974 و 1990 میلادی کشف کرده بود، به مکانی برای جذب گردشگر در مرز دو کشور تبدیل شده است.
به عنوان بخشی از توافق صلح، پس از پایان جنگ دو کره در طی سال های 1950 تا 1953 میلادی، منطقه ای به وسعت چهار کیلومتر در مرز دو کشور به عنوان منطقه غیرنظامی ایجاد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =