مهر نوشت:

با حضور قائم مقام و معاونان شهردار تهران و مدیرعامل شركت مترو تهران و حومه، روند توسعه شبكه مترو به فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بررسی شد.

معاونان شهرداری تهران به سرپرستی دكتر عیسی شریفی قائم مقام شهردار تهران از ساعت ۶ صبح به مدت چهار ساعت برای بررسی آخرین وضعیت دو پروژه خط مترو فرودگاه مهرآباد و خط مترو تهران- پرند از بخش‌های مختلف این دو خط بازدید و در حضور مهندس هابیل درویشی مدیرعامل شركت مترو، مشاوران و پیمانكاران تصمیماتی در جهت تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

قائم مقام شهردار تهران پس از بازدید در جلسه كارگاهی كه در محل نمایشگاه بین‌المللی (شهر آفتاب) برگزار شد با ارزشمند خواندن اقدامات شركت مترو تهران، مشاوران و پیمانكاران این دو پروژه تاكید كرد كه باید در اجرای عملیات ساخت ایستگاه‌های مترو فرودگاه مهرآباد با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و فرودگاهی طوری هماهنگی شود كه مسافران بدون طی مسیر زائد و تردد در پله‌های ایستگاه مترو و فرودگاه از طریق سالن‌های ترانزیت به شبكه مترو و بالعكس دسترسی داشته باشند.

وی افزود: این مسئله را كه در همه كشورهای پیشرفته دارای ناوگان مترو نیز اجرا می‌شود قبلاً نیز به هنگام ساخت ایستگاه مترو راه آهن در خط سه تذكر و پیگیری جدی كردیم اما مسئولان وقت راه آهن مانع این كار شدند و اكنون مسافران مجبورند پس از طی مسیر و با زحمت و تردد از پله‌ها از مترو استفاد كنند كه امیدواریم این خطا مجدد در فرودگاه تكرار نشود.

شریفی همچنین با ابراز امیدواری به تامین بودجه موردنیاز خط مترو تهران - پرند توسط دولت گفت: از آنجا كه سال آینده فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی در شهر آفتاب افتتاح می‌شود لازم است كه این پروژه مترو برای تردد شهروندان به سه بخش شامل فاز یک: شاهد تا شهر آفتاب (نمایشگاه بین‌المللی)، فاز دو: شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) و فاز سه: فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند تقسیم‌بندی شود تا حداقل فاز نخست در اردیبهشت ماه سال آینده با افتتاح ایستگاه مترو شهرآفتاب به جابجایی مسافر اقدام كند.

وی با اشاره به دغدغه شهردار تهران برای كاستن از مسافت طولانی جهت تردد مسافران به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: باید به محض تكمیل و راه اندازی فاز نخست عملیات فاز دوم این خط با نهایت دقت در طراحی ایستگاه‌ها و مسیر حركت قطارها در كمترین زمان ممكن به انجام برسد؛ ضمناً فاز نهایی پروژه نیز منتظر تامین بودجه دولت محترم خواهد بود كه امیدواریم به موقع پرداخت شود.

در آغاز جلسه نیز مهندس هابیل درویشی مدیرعامل شركت مترو تهران وحومه با ارائه گزارشی از روند توسعه این دو پروژه گفت: خط مترو فرودگاه مهرآباد تاكنون بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته كه با فعالیت دو شیفته و تزریق بودجه لازم امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این خط اولویت‌دار را برای بهره برداری آماده كنیم.

وی خط مترو فرودگاه را از نظر طراحی قطارها، ایستگاه‌ها و برنامه‌ریزی حركت‌ها منحصربه فرد و متفاوت از دیگر خطوط مترو تهران توصیف كرد و تردد دو منظوره (با راهبر و راننده یا بدون راننده) و نیز مبلمان داخلی واگن‌ها برای حمل وسایل همراه مسافر را از جمله برخی ویژگی‌های اختصاصی آن برشمرد.

درویشی تاكید كرد كه این شركت از نظر توان مهندسی هیچ مشكلی ندارد و چنانچه بودجه موردنظر طرح‌ها به موقع پرداخت شود هیچ پروژه‌ای از برنامه زمان‌بندی خود عقب نخواهد ماند؛ ضمن این كه باید بگویم واگن‌ها، ایستگاه‌ها و زمان‌بندی حركت قطارها در خط متروی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز به خاطر تردد مسافران پروازهای خارجی و زیارتی همانند خط فرودگاه مهرآباد، ویژه خواهد بود به طوری كه در بخشی از مسیر ظرفیت سرعت قطارها تا ۱۲۰ نیز قابل افزایش است.

مدیر عامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره پروژه خط مترو تهران - پرند نیز گفت كه برابر تصمیمات و در صورت تامین بودجه، فازبندی پروژه زودتر از موعد تكمیل می‌شود و امیدواریم دولت به وعده‌های خود درباره این پروژه و دیگر پروژه‌های اقماری توجه جدی داشته باشد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادقی A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    3 0
    پس رباط کریم چی میشه
  • اشکان IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    16 13
    ساخت مترو برای پول دارها واز ما بهتران که بروند دنیا را بگردند و ما که د رغرب تهران هستیم برای سر کار رفتن هی بدویم و چند تا ماشین بگیریم تا به ایستگاه مترو صادقیه برسیم اخه این درسته