نماینده تهران:استانی شدن انتخابات باعث می شود منافع ملی فدای منافع محلی نشود

استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ازجمله طرح هایی است که در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی از سوی هر دو طیف سیاسی کشور مطرح شده است و طرفداران و مخالفان خاص خودش را در میان نمایندگان هر دو طیف سیاسی دارد.

چند روز پیش طرح فوریت طرح استاني شدن انتخابات در مجلس به تصویب رسید. در این زمینه حسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر آنلاین گفت:طرح استانی شدن انتخابات مجلس باید همچنان در کمیسیون های مجلس برسی شود.

وی افزود:از نظر بنده این طرح دارای نقاط قوت و ضعف می باشد، نکات مثبت این طرح این است که افراد برجسته، کسانی که دارای سوابق و تجربه علمی و اجرایی و مدیریتی در کشور هستند، مطرح و شناخته شوند. همچنین دیگر هیچ گاه منافع ملی فدای منافع محلی یا استانی نخواهد شد. به طور مثال یک نماینده شهرستان کوچک هیچ گاه با اقدامات غیر کارشناسانه خود بودجه کشور را هدر نمی دهد و به منافع ملی فکر می کند.

حسین طلا از پیامد های منفی این طرح به کاهش ارتباط بین مردم و حاکمیت  اشاره کرد و گفت: احساس می شود با تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس، کمتر صدای مشکلات مردم به صورت مستقیم به مسئولین کشور انتقال یابد.

وی در پایان افزود: با اجرای این طرح مقداری از عدالت هم زیر سوال می رود چرا که نمایندگانی هنوز شناخته شده و مطرح نیستند و در صدا و سیما از آنها هیچ سخنی  به میان نیامده ، امکان انتخاب شدن آنها به عنوان نماینده خیلی کم است و تنها افرادی در انتخابات بالا می آیند که انتخاب توده مردم در شهر و شناخته شده و اسمشان سرآمد است.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    12 1
    تاسفانه کار بسیاری از نمایندگان شده انجام امورات جاری و غیر ضروری محلات و شهرهای بسیار کوچک مانند اسفالت کوچه ها ، لوله کشی ، فشار به مدیران استانی جهت انتخاب مسئولین شهرستانی و ... و بسیاری کارهای پیش پا افتاده که هیچ ربطی به وظایف یک نماینده ندارند و تمامی این کارها فقط به جهت اینست که یک نماینده با جمع اوری تعداد کمی رای می تواند به مجلس راه پیدا نماید. اگر انتخابات استانی شود بسیاری از این موارد خود به خود حل خواهد گشت و نگاه یک نماینده نیز استانی و فرامنطقه ای خواهد شد.و به طبع هر شخصی به راحتی نمی تواند وارد مجلس گردد پس منطقی است که این نمایندگان با طرح فوق مخالف باشند...
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    6 2
    وقتي نماينده شهر كوچك به جاي منافع ملي دنبال تبديل روستا به شهر و استخدام افراد است انتخابات مجلس استاني شود نتيجه خيلي بهتري دارد.