ظریف: ایران همیشه در کنارمردم سوریه وعراق بوده و خواهد بود/روش های همکاری در منطقه را بررسی کردیم

کنفرانس مطبوعاتی وزیر امورخارجه کشورمان با همتای سوری خود امروز در محل وزارت امورخارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرآنلاین،  ظریف در اين کنفرانس مطبوعاتی ضمن خیر مقدم به وليد المعلم همتای سوری خود گفت:منطقه ما امروز با یک بحران بزرگ و منطقه ای و جهانی روبه روست که هزینه اصلی آن را مردم سوریه و عراق پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت:جمهوری اسلامی ایران همیشه فهم صحیح از این خطرات داشته و از ابتدا در کنار سوریه و عراق بوده  همچنان خواهد بود.انچه که بسیار مهم است معیار های دوگانه و سیاست های غلط صهیونیسم است

محمد جواد ظریف افزود:مقاومت آنها در مقابل موج افراط و تروریسم به دلیل اهداف نامشروع تروریسم ها که به کل منطقه تحمیل شده چهره کریح انها را برای جهانیان نشان داده وهم آنها را به عقب نشینی وادار کرده است.

ظريف همچنين گفت: ما امروز در گفت وگو با وليد المعلم در مورد روش هاي پيگيري مبارزه و همکاري هاي منطقه اي و تحولات آن گفت و گو و بررسي کرديم. جمهوري اسلامي ايران هميشه تجاوز به سوريه و عراق را محکوم کرده است. اين حرکت ها ناشي از شکست هاي داعش در مقابل مردم عراق است که رژيم صهيونيستي فکر مي کرد مي تواند مانند آن ها عمل کند. آنچه که در نهايت مهم است ، دفاع از اين دو کشور است و حمايت ايران ادامه دارد. ما به دنبال پايان دادن به خونريزي ها در منطقه و راه حل هاي سياسي هستيم، آن هم از طريق مذاکره و نه نظامي.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =