کادرفنی سه تیم پایه فوتبال ایران پس از مدت‌ها انتخاب شدند؛ حالا زمان آن رسیده که با حمایت از این تیم ها راه شکسته شدن طلسم‌ها را باز کنیم.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت رسمی کانون مربیان فوتبال ایران (ifca.ir)، یکی از اصول اولیه زندگی سالم، گریه نکردن برای آب ریخته شده روی زمین است. این اصل را باید منثقدان انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید و امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی تیم جوانان بدانند؛ به این مفهوم که دیگر برای انتخاب به زعم آنها غیر ایده‌آل، ناله نکنند و با احترام به انتخاب‌های صورت گرفته، از تیم‌های ملی ایران حمایت کنند.
منتقدانی که بنا بر وظیفه ملی باید حمایت کنند، وظیفه‌ای جدا از موافقان این انتخاب ندارند. موافقان انتخاب امیرحسین پیروانی و محمد خاکپور در توجیه دلیل موضع‌گیری خود، جملاتی را بیان می‌کنند که کاملا قابل قبول بنظر می‌رسد. خاکپور پس از آنکه آخرین پنالتی تیم ملی در ضربات پنالتی نیمه‌‌نهایی جام ملت‌های‌ آسیا در سال 1996 را خراب کرد، در آمریکا به تحصیل علم فوتبال پرداخت و عمل‌گرایی خاصی که او را به یکی از بهترین مدافعان تاریخ ایران و آسیا تبدیل کرده بود به تحصیلات آکادمیک خود در آن سوی آب‌ها پیوند زد.
او حالا آمده تا برای تیمی درگیر بایدها و نبایدهای کمیته مربیان خارجی، یک ناجی باشد. تیم خاکپور علاوه بر رسانه‌ها باید از طرف یک تیم پایین‌تر از خودش (به لحاظ سلسله مراتب) حمایت شود؛ ازطرف تیم امیرحسین پیروانی. میانه‌روترین نسل خانواده فوتبالی پیروانی در روزهای بازی برای برق شیراز مایل بود بیش از قدرت بدنی، از مغز خود بهره ببرد و از آنجایی که افرادی با این طرز تفکر، عمدتا مربیان موفقی می‌شوند، او هم خیلی زود به وادی مربیگری آمد. نکته مثبت سرمربی تیم جوانان، سابقه دستیاری در تیم امید ایران بین سال‌های 2009 تا 2010 است. امیرحسین که سابقه هدایت 4 تیم باشگاهی ایران را دارد، نشان داده همیشه به اصول فوتبال پایه وفادار است. حالا فارغ از همه امتیازهای مثبت و منفی دو سرمربی جدید، وظیفه رسانه‌ها و منتقدان تیم ملی، حمایت از انتخاب صورت گرفته است. غر زدن و بهانه‌جویی تنها اوضاع وخیم فعلی را وخیم‌تر خواهد کرد و قطعا سودی برای فوتبال‌مان نیز ندارد.
یک رده پایین‌تر، حمید علیدوستی به عنوان باکارنامه ترین فرد از جمع 3 سرمربی انتخاب شده، هدایت تیم نوجوانان را در دست دارد. ستاره هما در تنها قهرمانی‌اش در باشگاه‌های تهران در سال 1360، درست به اندازه دوران بازی در روزهای مربیگری هم با چشم باز در صحنه حاضر است. بازی در نقش مهاجم، باعث شده او فوتبال تهاجمی را در اولویت قرار دهد. علیدوستی درست مثل پیروانی در رده پایه مربیگری کرده و رمز و رموز داخل شدن به دنیای شیرین نوجوانان را می‌داند.
کانون مربیان فوتبال ایران با حمایت از انتخاب این سه سرمربی جوان و معتقد به اصول کار در رده‌های پایه، برای کادر فنی تیم‌های محمد خاکپور، امیرحسین پیروانی و حمید علیدوستی آرزوی موفقیت و شکستن طلسم ناکامی‌ها را دارد. موفقیتی که می‌تواند مسیر حضور مربیان جوان و با دانش در سطوح بالای فوتبال ایران را هموار کند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =