میزان نوشت:

خشایار الوند که در گروه نویسندگان تازه ترین کار مهران مدیری "اتاق عمل" قرار دارد گفت: در نگارش فیلمنامه این کار تمام سعی خودمان را کردیم که طوری پیش برویم که بلحاظ تحصصی همه چیز منطبق با علم روز پزشکی باشد.

خشایار الوند درباره اینکه چقدر سعی کرده فیلمنامه "اتاق عمل" را منطبق بر داده های پزشکی بنویسد گفت: در ده قسمت ابتدایی سریال که اصلا وارد فضای بیمارستان نمیشویم و هیچ فضای فنی و تخصصی مربوط به علم پزشکی در کار نیست و از بیرون به قضایا نگاه می شود اما از آنجا به بعد هر جا که به داده پزشکی خاصی نیازمند بودم حتی اگر خودم هم نمی دانستم از دوستان متخصص کمک می گرفتم که سناریویمان گاف پزشکی نداشته باشد.

این فیلمنامه نویس که سالهاست در گروه فیلمنامه نویسان مهران مدیری جای دارد با بی اطلاعی از دلایل وقفه ای که در کار افتاده است و ارتباط آن با درخواست رییس سازمان نظام پزشکی از معاونت سیما گفت: راستش را بخواهید حدودا 20 روزی می شود که از گروه تولید "اتاق عمل" جدا شده و درگیر نگارش یک سناریوی سینمایی شده ام. طبیعی است که در این مدت هم از آنچه بر سریال رفته آگاهی نداشته باشم.

خشایار الوند درباره اینکه در آن قسمتهایی که در کار بوده بلحاظ شوخی با جامعه پزشکی نکته خاصی ارائه شده گفت: من تا قسمت 15 سریال در خدمت گروه بودم و در آن مدت هم سعی کردیم با رعایت جوانب مختلف قضیه فیلمنامه را نگارش کنیم؛ از بحثهای تحصصی پزشکی که درباره اش بهتان توضیح دادم تا رعایت احترام به صنف پزشکان.

خشایار الوند که تحصیلات خودش هم بی ارتباط با پزشکی نیست درباره اینکه در طول نگارش فیلمنامه "اتاق عمل" چقدر کوشیده از داده های تحصیلی خویش استفاده کند گفت: تحصیلات من در رشته پروتز دندان بوده است که زیرمجموعه دندان پزشکی به شمار می رود و به پروسه درمان دندانها و دندانسازی می پردازد. من شخصا حدودا 6 ترمی این رشته را خواندم اما بعد رهایش کردم و به سراغ فیلمنامه نویسی آمدم.

او ادامه داد: البته که این تحصیلات در حد عمومی در نگارش فیلمنامه با مضمون پزشکی به من کمک میکند اما همواره سعی کرده ام جایگاه خاصی را برای استفاده از نظرات مشاوران پزشکی قرار دهم. طبیعی است که در مورد سریال "اتاق عمل" هم چنین مشاوره هایی وجود داشت.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    دلیل اعتراض رئیس نظام پزشکی کشور اینه که ایشون خودش میدونه که وضعیت پزشکی در ایران چقدر نکات منفی داره و نمی خواد رسانه ای بشه . یعنی طبق معمول سرپوش گذاشتن روی ضعف ها . ولی این وسط تکلیف مردم چی میشه؟ نباید یه نفر به وضعیت پزشکان ما رسیدگی کنه؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      157 9
      از این به بعد اگه مهران مدیری بگه من سریال نمیسازم، من که بهش حق میدم
    • آرش A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      14 22
      نه وضعیت سایر مشاغل خیلی عالیه. به نظر می رسه بیشتر از اینکه قصد اصلاح باشه عقده گشاییه.
    • بی نام RO ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      27 8
      آقای آرش خان شغل پزشکی مستقیما با جون مردم سر و کار داره و قضیه مرگ و زندگی هست...بعضی پزشکا اون قسمی را که میخورن فراموش میکنن و سلامت مردم گرو میگیرن تا باهاش تجارت کنن
  • م IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    52 31
    توصیه می شود سوژه های دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی در دستور کار قرار گیرد. در اکثر سریالها سوژه پزشکی است که یک سوم سریالهای سیما در بیمارستان و راهروهای آن می گذرد. چنانچه به سوژه هایی مثل دامپزشکی پرداخته شود که با موضوع غذا و امنیت غذایی، بهداشت مواد غذایی با منشاً دامی و دام سالم از بیمار سر و کار دارد هم موضوع تازه است هم آموزنده هم جذاب.
    • بی نام RO ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      22 3
      به نظر من اصلا موضوع را کره مریخ قرار بدید تا خدای نکرده به کسی بر نخوره.. آخه نه اینکه ماشا الله در کشور ما همه کارشون خیلی درست و بی نقص هست به ساحت همایونیشون برمیخوره
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    34 86
    این حرفها همش شایعه است و این جور حواشی و شایعات به عمد توسط عوامل تولید سریال ایجاد شده تا کنجکاوی مردم رو برای تماشای اون جلب کنه.کما اینکه اوایل پخش قهوه تلخ هم شاهد این شایعه بازار که عدم پخش سریال در صدا و سیما رو به مسائل سیاسی مرتبط میدونستنددر حالیکه عامل اصلی زیاده ه خواهی مالی تهیه کننده ها بود بودیم امری که در نهایت موجب اقبال عمومی اولیه به این سریال شد.
    • فرهاد A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      24 11
      اصلا چنین چیزی نبود
    • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      6 8
      درست همینطوره. مردم هم طبق معمول گول می خورند.
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    64 42
    این مسولین وزارت بهداشت خیلی دیکتاتور به نظر میرسند.و هرگز حاضر نیستند نقدی رو تحمل کنند.وزیر بهداشت دریافتی پزشکان رو 300 درصد افزایش داده و به هیچ کس هم اجازه نقد طرح تحول سلامت رو نمیده.خدا به خیر کنه
    • cadasil A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      25 28
      عزیز من چوندرک نمیکنی وگرنه اگه پزشک تامین نباشه و فکرش آزاد نباشه تمام سیستم درمان زیر سوال میره و اول از همه دودش تو چشم بیماران بدبخت میره.. تو مو بینی و .... باید تلاش بشه دستمزد همه اصناف بالاتر بره و رفاه مردم تامین بشه نه اینکه مال بقیه پایین بیاد..
    • بی نام GB ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      11 4
      هیشکی آرزوی پزشک شدن نداره طبیعی که جامعه آنقدر که به پزشک نیاز داره به مهندس و کارگر و کفاش و نقاش و صافکار و مکانیک و کارگران شهرداری و خلبان و دریادار و ارتشی و سپاهیو قاضی و وکیل و... نیاز داره همه با هم دست به دست هم جامعه رو می سازن ولی ما بیاییم اختلاف درامد تا 45 برابر افزایش بدیم تنها صرف اینکه پزشک زحمت می کشن در حد سایر مشاغل ظلم کردیم حال اگر اختلاف دو برابر بشه مشکلی نیس ولی ما با اینکار یه دیکتاتوری به راه می اندازیم ... و در نهایت اگه درست فکر کنی در اینده به ضررشونم هم هست چون اگه همه بخوتن پزشک بشن اون موقع دیگه بازار کاری وجود نخواهد داشت پس نظر عاقلانه بدین لطفا تا فردا قیچی تو شکم مردم جا نزاری یا مردم بی روده نکنین.
    • شایان A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      12 3
      جناب cadasil اتفاقا در وضعیت فعلیه که فکر پزشکان آزاد نیست. چون اینقدر به فکر پول هستند که اصلا توجهی به بیمار ندارن. الان خیلی از پزشکان بیمارها رو دسته جمعی توی مطب راه میدن و هنوز حرف نزدی شروع میکنن به نسخه نوشتن .
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    66 8
    طنز پرداز حق دارد در مورد هر گروهی طنز بسازد. یک کمی باید یاد بگیریم که اگر دیگران بهمون بخندن هیچ آسمانی به زمین نمی چسبد. من خودم پزشک هستم و با نامه دکتر زالی موافق نیستم.
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    76 13
    پزشكان زير ميزي بگير با وجود انكه ميدانند جان مريض در خظره ولي تا پولشان را نگرفته اند عمل نمي كنند ابروي جامعه پزشكي را برده اند نه يك سريال تلويزيوني
  • سعید A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    64 14
    واقعا حیفه مهران مدیری که گیرا اینا افتاده....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    11 12
    قهوه تلخ چی شد؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    41 16
    قثط یکی مثل مهران مدیری میتونه پته این جراح هایی را که غیر قانونی پول زیر میزی میگیرند و در وزارت بهداشت نفوذ خیلی زیادی هم دارند را روی آب بریزه . چرا این رییس نظام پزشکی برای عملهای 40 الی 50 میلیون تومانی نامه نمینویسه
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    31 21
    هروقت مطلبی درانتقادازجامعه پزشکی مطرح میشودعزیزان پشت کنکور پزشکی مانده ویاارزوی پزشک شدن داشته وبه ان نرسیده مرتب نظر به تائید ان ویا تخریب این گروه میدهند متاسفانه قشری از ماهرچنداندک ولی باصدااگرنمیتوانیم به کاری دست بزنیم ویاذاتااستعداد انرا نداریم به تخریب شاغلان ان میپردازیم .بیائیم باخودمان منصف باشیم وبخودمان دروغ نگوئیم.
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      8 7
      مثلا الان مدیری از این که پزشک نسده ناراحته ؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    9 2
    همیشه سریالی ساخته می شود بعد اعتراض ها شروع می شود؛ این بار ساخت سریال هنوز تمام نشده اعتراض کردند این هم یکی دیگر از عجایب این سرزمین. دست پیش گرفته اند.
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    6 1
    همیشه سریالی ساخته می شود بعد انتقاد قشرهای مختلف شروع می شود این بار هنوز سریال ساخته نشده اعتراض ها شروع شد؟ پیش دستی کرده اند
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    2 9
    این دیگه شده یه سبک فیلم سازی که مهران مدیری فیلمی رو تموم نمی کنه....
  • milad IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    15 5
    رییس نظام پزشکی بره به زیرمیزی دکتراش رسیدگی کنه نمی خواد نطق کنه یکیو میشناختم بنده خدا زیر میزی داده بود تا جناب دکتر ویزیتشون کنن واقعا متاسفم
    • بی نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      17 3
      ما خاله مان را بردیم به یکی از بیمارستانهای تامین اجتماعی برای جراحی آب مروارید. گفتند هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و کاملا رایگان است اما دکتر جراح گفت باید مبلغی را نقدا به من بدهید. ما گفتیم این بنده خدا اگر پول داشت که او را اینجا نمی آوردیم می بردیم به یک بیمارستان مجهز. دکتر با تمسخر گفت آخه می ترسنم سردیتان بکند یک جفت چشم عمل کنید یک قران خرج نکنید نظام پزشکی به جای اعتراض به فیلم سازها و نوشتن سفارشنامه این مشکلات را حل کند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    4 17
    خود این پولهای بی حسابی که این طنز سا زان بدست میاورند خودش طنزی است به همان بپردازید