اجتماع صدها هزار نفری شیعیان در سامرا

ایرنا نوشت:

صدها هزار تن از عاشقان اهل بیت (ع) طی شب گذشته و امروز چهارشنبه، در سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ع)، در جوار بارگاه امامین عسکریین در سامرای عراق به عزاداری پرداختند. این اولین اجتماع زائران بعد از بحران اخیر داعش از 20 خرداد امسال در این شهر است که عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در آن حضور داشت.

گروه گروه و دسته دسته از شیعیان عراقی و همچنین گروه هایی از کشورهای مختلف از جمله ایران، طی 2 روز گذشته وارد این شهر شدند، در حالی که مردان مقاومت تا روز دوشنبه این هفته سرگرم نبردهای سختی برای پاکسازی و ایمن سازی مناطق و جاده های منتهی به سامرا جهت تامین امنیت زائران حرم عسکریین بودند.

گروه های عزادار در قالب دسته های سینه زنی وارد حرم شدند. مداحان به نوحه سرایی پرداخته و گروه های مشتاقان حرم اهل بیت (ع) در داخل حرم و اطراف ضریح سرگرم دعا و قرائت زیارت نامه بودند.

شهر سامرا که از ابتدای هجوم داعش در 20 خرداد ماه امسال و سقوط استان نینوا و بخش هایی از استان های صلاح الدین، دیالی و الانبار، بارها مورد تهاجم داعش قرار داشت و بسیاری از مناطق و روستاهای اطراف آن به اشغال این گروه تروریستی و تکفیری در آمده بود، طی روزهای اخیر، با انجام عملیات بزرگ نیروهای ارتش و مردمی، امنیت کامل خود را بازیافت و آماده پذیرایی از زایران امام حسن عسکری شد.

شهرهای الضلوعیه، بلد و یثرب در 20 تا 30 کیلومتری سامرا در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته آزاد و پاکسازی شدند. فرماندهان عملیاتی روز چهارشنبه نیز خبر دادند که تمامی راه های مواصلاتی و منتهی به سامرا بطور کامل تامین شده و خطری زائران را تهدید نمی کند. در راه های منتهی به سامرا از بغداد و از استان دیالی ایستگاه های بازرسی در هر 500 متر بر ترددها و رفت و آمدها نظارت دارند و تردد در جریان است.

با اینحال مقام های محلی در استان صلاح الدین برای زیارت سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ع)، تدابیر ترافیکی در شهر سامرا در نظر گرفته و از تردد خودروها در طول یکی دو روز حضور زائران جلوگیری می کنند.

ناظران زیارت امسال امام عسکری (ع) را که با فاصله اندکی از عملیات بزرگ ضربه به داعش در تقاطع 3 استان بغداد، صلاح الدین و دیالی برگزار می شود، دارای پیامی عمیق به گروه های تروریستی و صاحبان تفکر تکفیری است که شیعه از مسیر و راهی که ائمه اطهار(ع) مقابلشان نهاده اند، لحظه ای عقب نخواهند نشست و با قتل و جنایت و کشتار نمی توانند آنان را از اهل بیت (ع) جدا کنند.

در همین میان ، سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز روز سه شنبه به زیارت مراقد امامین عسکریین(ع) به سامرا رفت و با هزاران عزادار از گوشه و کنار عراق در صحن و بارگاه آن هم نوا شد.

وی، همچنین از یگان ها و نیروهای عمل کننده در عملیات اخیر در منطقه عمومی سامرا و بلد نیز بازدید بعمل آورد و این نیروها را مورد تفقد قرار داد.

وی در جریان این بازدیدها گفت داعش یک غده سرطانی است که باید از ریشه کنده شود و در عین حال هماهنگی میان نیروهای عمل کننده اعم از ارتش، الحشد الشعبی و پلیس را ضروری خواند.

حکیم همچنین از هیات ها دو افرادی که در حال خدمات رسانی به زائران بودند، بازدید کرد و از زحمات آنان تشکر کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392944

برچسب‌ها