وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره عکاسی از طبیعت البرز که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز برگزار شد، شرکت کرد.

خبرآنلاین استان البرز: علی جنتی در این مراسم با اشاره به استعداد بالای استان البرز به‌دلیل حضور فرهیختگان به‌نام از لزوم شناسایی نخبگان و ظرفیت‌های این استان گفت و ادامه داد: شناسایی نخبگان فرهنگی و هنری یکی از مهمترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز است و باید بانک اطلاعاتی دقیقی از اهالی قلم، فرهنگ و هنر جمع‌آوری شود.
وی ادامه داد: تقویت و ایجاد نشاط بین فرهیختگان و هنرمندان از جمله شعارهای مبارزه انتخاباتی رئیس‌جمهور بود که خوشبختانه این امر تا حد مطلوبی تحقق پذیرفته است.
جنتی تنها مانع بر سر راه بیان دیدگاه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری را برخی موانع قاونی دانست و گفت: امروز اهالی قلم، هنر و فرهنگ به راحتی به بیان دیدگاه و نشر مطالب خود می‌پردازند. ناشران کشور روحیه جدیدی به دست آورده‌اند و شرایط نشر به حدی رسیده است که ناشران به راحتی کتاب‌های مورد نظر خود را به چاپ می‌رسانند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ کتاب‌هایی که در گذشته بر اثر خرده‌گیری نابه جا از گرفتن مجوز نشر محروم بوده‌اند خبر داد و حضور ناشران در نمایشگاه‌های کتاب استانی را بسیار پر رنگ توصیف کرد.
وی در ادامه از کمک دولت به اهالی سینما و موسیقی در زمینه عرضه محصولات فرهنگی به بازار گفت و حل مشکلاتی چون بیمه، مسائل رفاهی، مالیاتی، برگزاری و اجرای برنامه‌ها را از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.
جنتی با اشاره به اینکه گسترش آزادی بیان و قلم، خارج شدن از ضوابط و قوانین حاکم بر کشور نیست، از رصد تمام فعالیت‌های اهالی فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: هرگز اجازه تزریق غذای مسموم به مردم و جامعه در بخش‌های فرهنگی و هنری داده نمی‌شود. تا به‌حال از چاپ برخی رمان‌های مضر جلوگیری شده است و اجازه اجرای موسیقی‌های مبتذل و اکران فیلم‌های خارج از عرف و فرهنگ اصیل کشور داده نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =