فرهادی: اختصاص اعتبار ویژه پژوهشی برای تامین منابع علمی و نشریات معتبر به دانشگاه ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعتبار ویژه پژوهشی برای تأمین منابع علمی و نشریات معتبر به دانشگاه‌ها اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، فرهادی در جمع مدیران اجرایی استان گیلان و روسای دانشگا‌ه‌های این استان، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های کشور فعال می‌شوند.

او با بیان اینکه پژوهش از اولویت‌های وزارت علوم در دانشگاه‌ها است، گفت: رشته‌های تحصیلی میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می شود و راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش های تحصیلی در دانشگاه‌ها باید هدفمند شود.

وزیر علوم، بر لزوم تبدیل شدن دانشگاه‌ها به قطب‌های علمی تخحصصی تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از فناوری‌های نو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گسترش می‌یابد.

او با تأکید بر تدوین برنامه های راهبردی در دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها باید بر اساس نقشه جامع علمی کشور، برنامه جامع توسعه دانشگاه را تهیه و تدوین کنند.

فرهادی با تأکید بر ضرورت آموزش‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، گفت: ارتقای کیفی سطح علمی دانشگاه‌ها و افزایش اعتبار پژوهشی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

او بر اختصاص 15درصد بودجه دانشگاه‌ها به حوزه پژوهش تأکید کرد و ادامه داد: دانشگاه ها باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنند تا در این زمینه نیز شاهد افزایش اعتبارات باشیم.
وزیر علوم با اشاره به ضرورت بازسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، گفت: تجهیز و نوسازی آزمایشگاه‌های کشور نیازمند 2 میلیون دلار اعتبار است که باید با برنامه‌ریزی اجرایی شود.

او گفت: با نوسازی و تجهیز آزمایشگاه های فرسوده، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آزمایشگاه‌های مرجع در دانشگاه‌های کشور ایجاد می‌شود.

فرهادی با تأکید بر غنی‌سازی منابع علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، گفت: اعتبار ویژه پژوهشی برای تأمین منابع علمی و نشریات معتبر علمی به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

او با اشاره به افزایش برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، گفت: اجرای برنامه‌های جامع فرهنگی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور یک ضرورت است که باید مورد توجه مسئولان دانشگاهی باشد.

وزیر علوم، با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه، گفت: مناطق ویژه علم و فناوری در کشور با هدف تحول در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری ایجاد می‌شود.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =