ایرنا نوشت:

آیت الله 'عبدالله جوادی آملی' از مراجع تقلید، انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کرد و این عمل را جاهلیت مدرن خواند.


به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در درس اخلاق این هفته خود که در محل نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، برگزار شد در خصوص شخصیت بی همتا و والای پیامبر خاتم(ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام به گفته خود آن حضرت، مظهر ذات اقدس الهی است و مبعوث شده است تا کاری بالاتر از عیسای نبی انجام دهد.

او ادامه داد: اگر حضرت عیسی(ع) مردگان را به اذن خداوند زنده می کرد، پیامبر گرامی اسلام مبعوت شدند تا خُلق را در افراد زنده کنند و با کمک آن گوهری که خداوند در وجود انسان به ودیعه نهاده است انسان را به کمال حق تعالی برساند.

آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند هر چه را که بشر به آن نیاز داشت، به پیامبر گرامی اسلام آموخت و پیامبر با این سرمایه سنگین برای هدایت تمام مردم آمده بود.

او گفت: هیچ وقت یک انسان کریم و یک جامعه کریم، دست به اعمال توهین آمیزی، مانند آنچه امروز در غرب شاهد آن هستیم، نمی زند.

او گفت: کشیدن کاریکاتور از پیامبری که مظهر کرامت و ادب است و آمده است تا آنچه را خداوند در ذات انسان گذاشته است، بارور کند و انسان را به رشد و کمال برساند، جاهلیت مدرن است، پیامبری که حتی قبل از رسیدن به مقام نبوت، هرگز غلامان را با این اسم صدا نمی کرد و به آنها «فتی» که در معنای خود جوانمردی را نیز به همراه دارد صدا می زد.

آیت الله جوادی آملی گفت: به تعبیر خداوند نیروی داخلی در درون انسان ها به ودیعه گذاشته شده که انسان فطرتا به سوی خدا حرکت می کند و پیامبر گرامی اسلام نیز چراغ هدایت این حرکت به سوی توحید می باشند.

او گفت: بنابراین اگر کسی بخواهد راه فضیلت را طی کند خیلی دور نیست مقداری هم به درون خود سفر کند، مقداری هم با اسرار نهانی و نهایی خود گفتگو کند تا راه را بهتر بیابد.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395436

برچسب‌ها