سرپرست کمیته امداد: آماده‌ایم با اعلام شاخص‌ها به بحث یارانه سامان دهیم/ حذف یارانه جسارت می‌خواهد

ایسنا نوشت:

سرپرست کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه بحث یارانه نیز موقتی است، افزود: دولت در تنگنای بسیار سختی قرار دارد و حل مشکل و حذف یارانه برخی افراد جسارت می‌خواهد و ما در امداد آمادگی داریم با اعلام شاخص‌ها، به بحث یارانه سامان بدهیم.

حسین انواری صبح امروز پنجشنبه دوم بهمن ماه در جشن خودکفایی و کاریابی 5000 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: فقر مادی چیزی نیست که بخواهد انسان را زمین گیر کند و انسان با استعدادهایی که دارد می‌تواند بر نیازهای خود غالب شود.

سرپرست کمیته امداد کشور با بیان اینکه خیلی از کمبودهای زندگی ما وسیله آزمایش ماست، اینکه چگونه از این امتحان عبور کنیم، مهم است تصریح کرد: افسردگی برخی از مردم به خاطر این است که به غم‌ها و نداشته‌ها فکر می کنند، اما فکر کرده‌ایم که چه ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی داریم؟

انوری بیان کرد: ما قائل به استمرار مستمری یا یارانه نیستیم، معتقدیم این کمک‌ها برای دوران گذار است که نباید تا آخر عمر ادامه داشته باشد.

سرپرست کمیته امداد کشور با اشاره به اشتغالزایی و توانمندی خانواده‌های امداد گفت: با توانمندسازی مددجویان، خود این افراد عهده دار کار و پرداخت مستمری برای دیگران شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بحث یارانه نیز موقتی است، افزود: دولت در تنگنای بسیار سختی قرار دارد و حل مشکل و حذف یارانه برخی افراد جسارت می‌خواهد و ما در امداد آمادگی داریم با اعلام شاخص‌ها، به بحث یارانه سامان بدهیم.

انواری تصریح کرد: بیش از 700 هزار نفر از کسانی که یارانه دریافت می‌کنند، برای کمک به ایتام بیش از مبلغ یارانه به ما کمک می کنند و این امر باید اصلاح شود و آمادگی کمک به دولت در این زمینه داریم.

وی با تاکید بر مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای گفت: باید فرزندانمان را به سوی هنرستانها سوق بدهیم.

سرپرست کمیته امداد کشور بیان کرد: خدمات امداد فقط به تامین اقتصاد نیست و باید افسردگی‌ها و مسائل اجتماعی این خانواده‌ها حل و تحقیرهای اجتماعی از این مددجویان برداشته شود.

وی افزود: این مسائل موجب می شود که استعدادها نتواند بروز پیدا کند و همه خانواده‌هایی که به خودکفایی رسیده‌اند، توانسته‌اند مشکلات زندگی خود را حل کنند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم تعدادی از مددجویان کمیته امداد استان کرمان که با طرح‌های اشتغالزایی به خودکفایی رسیده‌اند، تجلیل شدند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =