۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

ایرنا نوشت:

رییس هفتمین کنگره بهداشت باروری و ناباروری ، بهترین سن زنان برای باروری را 20 تا 35 سال بیان کرد و گفت : سن باروری از 40 سالگی به بعد خطرات زیادی برای مادر و جنین دارد.

دکتر ربابه طاهر خانی روز پنچشنبه در حاشیه هفتمین کنگره بهداشت باروری و ناباوری که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است ، افزود: تامین ، حفظ و ارتقای سطح سلامت مادران و نوزادان در خدمات بهداشتی جایگاه ویژه ای دارد که باید به عنوان نیارهای واقعی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با آموزش مراقبت های لازم به مادران می توان گامهای موثری در کاهش مرگ و میر آنان و نوزادان داشت،اظهار داشت: در برنامه کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان با افزایش دانش و توانایی ماماها و پزشکان می توان کیفیت بهداشت باروری را به سطح بالایی ارتقا داد.

فوق تخصص زنان در ادامه با اشاره به اینکه افزایش نرخ باروری و سیاست های جمعیتی از چالش های مهم و مورد بحث در این کنگره است ، ادامه داد: حدود 400 مقاله در این کنگره ارایه می شود که از این تعداد ، 200 مقاله بصورت سخنرانی است.

طاهر خانی ، مهمترین هدف برگزاری کنگره را ایجاد بسترهای مناسب برای انجام تحقیقات با حضور متخصصان و پزشکان دانست و گفت : این کنگره از امروز تا چهارم بهمن ماه در این محل برپا است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    47 2
    کاش از این کنگره ها در جهت حمایت مالی حین بارداری و مراقبتهای آن هم برگذار می شد
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    5 0
    با بالا رفتن سن ازدواج ديگه بايد قيد بچه رو زد
  • خانوم A1 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 4
    زندگی بدون بچه بیمعنیه وقتی هست و سالمه یه لبخندشو با دنیا عوض نمیکنی مطمئن باشید به سختیهاش می ارزه
  • سارا IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    6 2
    29سالمه در استانه ازدواجم ولی برا من و شوهرم هنوز شرایط مهیا نیست شبانه روز ازاین که سنم بالا رفته وشاید خدانکرده بچه دار نشم داشتم دیوونه میشدم با خوندن این مقاله امیدوارم مرسی خبر انلاین خدار شکر