شرق نوشت:

سید‌وحید ابوالمعالی، یکی از وکلای مهدی هاشمی، روز گذشته و در واکنش به نطق احمد توکلی، توضیحاتی را در اختیار «شرق» قرار داد. متن توضیحات وکیل مهدی هاشمی به این شرح است: 

جناب آقای توکلی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، مطالب کذبی را مطرح نمودند که لازم است در این خصوص توضیحاتی داده شود: 
١) متاسفانه هرچه به روزهای پایانی دادرسی در شعبه٢٨ دادگاه ‌انقلاب نزدیک‌تر می‌‌شویم، فشارها به دستگاه قضا بیشتر می‌‌شود. آقای توکلی و برخی دیگر،فرار رو‌به‌جلو می‌‌نمایند و با ملتهب‌کردن فضا و مسموم‌نمودن اذهان‌عمومی، آگاه یا ناآگاه ولی ظاهرا زیرکانه، با شعار وجود فشار بر دستگاه قضا، خود عامل اصلی این فشار در مجلس و اذهان عمومی شده‌‌اند. آنها با شعار احترام به قانون و دستگاه قضا، از حکمی که هنوز صادر نشده است، دلواپسند. 
٢) آقای توکلی درخصوص تاریخ‌‌ها خلاف‌واقع گفته‌‌اند، درخصوص نام اشخاص خلاف‌واقع گفته‌‌اند، در‌مورد مفاد احکام صادره از دادگاه‌های خارج از کشور هم خلاف‌واقع گفته و وقایع را تحریف کرده‌اند. ظاهرا ایشان از قانون پروایی ندارند، ولی چرا بدون ترس از آخرت به سادگی به دروغ می‌‌گویند که آقای هاشمی فلان مقدار دلار پول گرفته است؟ 
سوال اینجاست که آیا ایشان اطلاع دارند که هرآنچه درخصوص پرونده آقای مهدی هاشمی به سمعشان رسانده‌‌اند، دروغ بوده است و بازهم به نشر این اکاذیب اهتمام دارند یا از دروغ‌بودن مطالبی که بیان می‌‌کنند بی‌‌اطلاعند؟ آیا درست است که ایشان آلت‌دست پرونده‌سازان شود؟ معنای استقلال قوه‌قضاییه و محرمانه‌بودن رسیدگی این است که ایشان به جزییات پرونده دسترسی ندارند. اما با‌این‌وجود و بدون‌اطلاع از جزییات و واقعیات پرونده، چگونه به سادگی بهتان می‌زنند و مطالبی را که تاکنون در هیچ دادگاه صالحی اثبات نشده و موجب هتک‌حرمت و حیثیت افراد است، از تریبون علنی مجلس منتشر می‌‌کنند؟ 
بدیهی است در زمان مناسب و با رفع ملاحظات و قیود قانونی، تمامی واقعیات را برای مردم شریف منتشر خواهیم کرد تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد.

 1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    52 91
    احسنت
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      90 11
      آقا بزارین با مهدی هاشمی برخورد بشه. پسر حضرت نوح ع کافر شد بقیه که جای خود دارن. چه اصلاح طلب چه اصول گرا هر کسی جرمی مرتکب شده باید باهاش برخورد بشه . مه آفرید خسروی هم که اعدام شد. محمد رضا رحیمی هم 5 سال زندان محکوم شده.
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      79 12
      اگه با این آقازاده برخورد بشه دیگه کسی جرات اختلاس نداره.
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      85 8
      اصلاح طلب و اصول گرا نداره. هر کسی دزدی کرد باید اعدام بشه.
    • بی نام GB ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      57 12
      وقتی که ۷۰۰ میلیارد از بیت المال حیف و میل شد اقای توکلی کجا بود و حالا برای انحراف افکار عمومی از ۱۷۰ نماینده این سخنرانی را کرده
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      45 18
      آقای توکلی ..از شما بعیده..همینطوری در صحن مجلس برداشتها و اطلاعات خودتان را علیه دیگران وآبروی انها جار می زنید..پس محکمه و دادگاه برای چیست..نمی ترسید که تجربه آقای موسویان مجددا" تکرار شود؟ عبرت نمی گیرید؟ یک روز یکی را به جاسوسی و یک روز به دزدی متهم کنید در ملا عام؟..بر فرض که حق با شما باشد ایا این روش برای ارائه ادله و مدارک مگر انکه دادگاه و سیستم قضاء را سالم و صالح به بررسی و قضاوت ندانید و فشار بر قانون و دادگاه شرعا" و قانونا" درست است؟
    • آرمان IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      51 18
      حرفای آقای توکلی برای انحراف افکار عمومی از موضوع پول دادن به 170 نماینده مجلس توسط رحیمی معاون احمدیژاد و همچنین فشار آوردن به دستگاه قضا هستش...
  • حقیقت گو IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    47 15
    من نمی دونم موضوع از اساس چقدر صحت داره اما باید بهش رسیدگی بشه. اما جناب آقای توکلی، طبق این بیانیه سیاسی که قرائت فرمودید، اتهام مهدی هاشمی اینه که 2 میلیون دلار از شرکت نفت نروژ رشوه گرفته و تنها یک سال بعد از انعقاد قرار داد که قاعدتا شرکت نروژی هنوز توی ایران کاری از پیش نبرده و حالا حالا ها باید کار میکرده تا پروژه اش به اتمام و بهره برداری برسه تقش در اومده و کلا قرارداده بهم خورده. خوب تا اینجا که میشه 2 میلیون دلار انتقال پول از نروژ به یک ایرانی. حالا شما به عنوان نماینده مدافع حقوق ملت به نظرت توی این همه فسادی که توی مملکت میشه، چی باید در اولویت رسیدگی باشه. این مورد یا فساد آقایونی مثل بابک زنجانی که میلیارد میلیارد پول نفت رو برداشتند بردند دو دستی تقدیم کشورهای خارجی کردند؟
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      48 52
      توکلی همونیه که پیشنهاد مجازات احمدی نژاد و رحیمی رو داد. ایشون یکی از معدود نماینده هایی که به فکر مبارزه با فساد اقتصادیه.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    38 13
    این گفته ها از این طرز فکر نشات میگیره که برای در قدرت ماندن و رقیب را حذف کردن هر عملی مجاز است
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    41 5
    جناب توکلی از همه انتظار داشتم جز شما شمایی که جزو منطقی ترین نماینده های مجلس می شناسمت شمایی که اخلاقمدار هستید شما که به اشتباه خودتون در قضیه آقای موسویان اعتراف کردید و طی نامه ای از او حلالیت طلبیدند شمایی که قانون را فصل الخطاب میدانید شما چرا ؟ لطفا به من بگویید به چه دلیلی با کدام قانون جرم متهمی که هنوز ثابت نشده را اعلام عمومی کردید ؟ آقای توکلی بدانید تندروها را رو سفید کردید .
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      58 7
      باید با آقازاده ها برخورد بشه.
  • رضا A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    18 1
    باید تاسف خورد به حال این ملت ملتی که باخون هزاران هزار شهید پیروز بر همه ظلمها شد. چرا اینقدر صره ازناصره تشخیص دادن سخت شده . مگر نه اینکه وعده الهی است وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    33 34
    به نظر بنده همین امروز از این آقا شکایت کنید...نماینده یا غیر نماینده همه باید یاد بگیرند که به قانون و حکم دادگاه هر چه که باشد احترام بگذارند..و البته بدانند که هر ادعای غیر قابل اثبات حتی اگر نزد خودشان به یقین هم رسیده باشند در افکار عمومی قابل طرح نیست..اگر قرار باشد هر کس بر اساس فرضیات و اطلاعات خود دیکران را قضاوت کند و ببرد و بدوزد چه نیازی به دادگاه؟ دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و عجیب است که این نماینده محترم اصول به این سادگی را نمی داند
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    56 19
    کاملا مشخص است که آقای توکلی دنبال مبارزه با فساد نیست بلکه دنبال تسویه حساب سیاسی است
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    38 11
    تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد.
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      64 4
      آقا بزارین با مجرمان برخورد بشه. پسر حضرت نوح ع کافر شد. چه اصلاح طلب چه اصول گرا هر کسی جرمی مرتکب شده باید باهاش برخورد بشه
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    56 10
    چطور فقط مهدی هاشمی می تونه از تریبون سایت ها استفاده کنه؟؟؟ اگه یه آدم معمولی جرمی مرتکب می شد می تونست مثل مهدی هاشمی از خودش دفاع کنه؟؟؟؟
  • رحیم IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    18 13
    تا نباشد چیزکی نماینده نگویید چیزها