نسیم آنلاین نوشت:

اسامی محصولات غذایی غیر مجاز اعلام شد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی ۱۳ واحد تولیدی مواد غذایی که به دلیل جعل اسناد بهداشتی اداره کل فراورده‌‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، مجرم شناخته شده‌اند را اعلام کرد.

محمد هاشمی گفت: واحدهای تولیدی مواد غذایی که نام آنها در ذیل می آید به علت جعل اسناد بهداشتی اداره کل فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته می شوند.

او ادامه داد: جوپرک با نام تجاری ارغوان طبیعت، آدامس دراژه با طعم دارچین با نام تجاری اونیا، پیراشکی مخصوص با نام رنگارنگ، بامیه سنتی،قلمی با نام تجاری کوثر تهران غیر مجاز و تقلبی هستند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: همچنین آرد نخود چی- حبوبات- ادویه جات با نام تجاری شعله، بستنی با نام تجاری توتک، محلول زعفران با نام تجاری معراج، عرقیات سفارش شرکت سنوس ایرانیان- تولید صنایع تقطیری ساغر با نام تجاری لحظه ها و بیکینگ پودر با نام تجاری زرناز تقلبی و غیر مجاز هستند.

هاشمی آبلیمو های ترش با نام های تجاری دستچین، گلدست، نوش آگین و حاسب را دیگر محصولات غیر مجاز عنوان کرد و گفت: این آبلیمو های ترش پس از پایش سطح عرضه توسط کارشناسان اداره کل فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان و با تعامل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران و پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی غیر مجاز شناخته شده اند.

او گفت: مردمدر صورت مشاهده محصولات نامبرده در سطح عرضه حتما روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاهترین زمان ممکن اقدام شود.


سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: شماره تلفن66405569 آماده دریافت اطلاعات در خصوص عرضه فراورده های غیر مجاز ذکر شده است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    57 1
    90درصد ابلیموها با کاه و اسید و توسط برندهای معروفی هم درست می شه چرا بهداشت اسم کارخانه های بزرگ رو نمی گه فقط گیر دادن به چند خرده تولید کننده.چرا یه بار نامی از کارخانه های سوسیس و کالباس که می دونن از دل و روده و پوست و امحا و احشا مرغ سوسیس درست می کنن رو نمی گن چون اونا لابی و پول دارن
  • شوش IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    41 0
    تلفن بزنیم سوژه بدیم دستتون برید اخاذی.