اسقف لبنانی: موسی صدر با تو همنشینی نمی کرد تا اسلام را یادت بدهد/ او حرف ها را خوب می شنید

جورج خضر، اسقف لبنانی می گوید: «نمی‌آمد پیش تو بنشیند و با تو هم‌نشینی کند تا به تو اسلام یاد بدهد یا به تو بگوید اسلام بهترین دینی است که خدا برای مردم فرستاده است.»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، اسقف جورج خضر و شارل حلو، رئیس جمهور مسیحی اسبق لبنان در بخش‌هایی از مستند «امام موسی صدر» درباره شخصیت امام صدر و گفت‌ و گومداری او سخن می‌گویند.

جورج خضر، اسقف مسیحی لبنان، درباره امام موسی صدر می‌گوید: «اولین ویژگی سید موسی که در این دیار هر کسی او را می‌دید متوجهش می‌شد، ویژگی ظاهری و عینی او بود. خندان و گشاده‌رو بود. خیلی گوش می‌داد. خیلی سکوت می‌کرد و کم صحبت می‌کرد. راحتت می‌گذاشت. می‌گذاشت از‌‌ همان اولین دقیقه‌ها با او راحت باشی.»

وی می‌افزاید: «نمی‌آمد پیش تو بنشیند و با تو هم‌نشینی کند تا به تو اسلام یاد بدهد یا به تو بگوید اسلام بهترین دینی است که خدا برای مردم فرستاده است. هر کس می‌دیدش طبعاً مغتنم می‌شمرد. دوم این‌که او دوست داشت بفهمد مسیحیت چه می‌گوید؛ همان‌طور که مسیحیت خودش را معرفی می‌کند. چیزی که او خودش به دست آورد و خیلی‌ها به دست نیاوردند، این بود که مسیحیت دو هزار سال است که برپاست و منابعی دارد که خودشان راه را نشان می‌دهند.»

شارل حلو، رئیس جمهور اسبق مسیحی لبنان نیز درباره ویژگی های امام موسی صدر می‌گوید: «دوستانم به من گفتند بیا و این مرد را ببین. صورتش مانند صورت مسیح است. رفتم و نشستم و چهرۀ زیبایی دیدم. سخن گفتنش، فکرش و منابعی که از آن سخن می‌گفت، همه از جنس دیگری بودند. و زبان بسیار والایی هم داشت.»

حلو می‌گوید: «پیش از آن‌که از او سؤالی بکنم، مثلاً از یک روز دو روز پیش، کتاب‌های فلسفه و این‌طور کتاب‌ها می‌خواندم و سؤال‌هایم را از امام می‌کردم. لبخند می‌زد و جواب می‌داد. همه را. و می‌گفت خارجی‌ها نمی‌توانند فرق زندگی مادی و روحی را بفهمند. همۀ جواب‌هایش متفاوت بود. طوری سؤال‌هایم را جواب می‌داد که من دیگر هیچ نیازی به توضیح دیگری حس نمی‌کردم.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =