ایسنا نوشت:

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار به سازمان منابع طبیعی کشور برای بیایان​زدایی و مهار پدیده ریزگردها در خوزستان خبر داد و گفت: سه‌شنبه هفته آینده(28 بهمن‌ماه) ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور جهت بررسی پدیده ریزگردها به خوزستان سفر می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی  منطقه‌خوزستان، اظهار کرد: با توجه به این‌که منشاء داخلی پدیده ریزگردها، خشک شدن تالاب​هاست، وزارت نیرو مکلف شده تا حق​آبه تالاب‌های خوزستان را هرچه سریعتر تأمین کند.

عضو هیات فراکسیون حفاظت محیط‌زیست مجلس اظهار کرد: دولت قول داده تا تجهیزات هواشناسی خوزستان را به روز کند. همچنین وزارت نفت مکلف شده تا با هزینه خود 200 هزار هکتار از اراضی استان را بیابان​زدایی کند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند بهبهانی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    1 0
    یک مسافر بهبهانی: من خودم دیروز بین جاده اهواز تا رامهرمز شاهد بودم باد شدید تمام گردوخاک از منطقه غیزانیه که 40 کیلومتری اهواز است را به سمت اهواز میفرستاد.اصلا گردوخاک ربطی به عراق و عربستان نداره. اصلا گردوخاک ربطی به دولت و خانم ابتکار و استاندار ندارد. گردوخاک یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر کاهش بارندگی در دشت خوزستان و بسیاری از مناطق کشور پدید آمده که متاسفانه خوزستان به علت خشکسالی چند سال اخیر این پدیده بیشتر به چشم میخورد. ایراداتی که من به مسئولیین دارم این است: 1چرا پیش بینی هواشناسی از گردوخاک را از یک روز قبل به صورت گسترده به اطلاع مردم نمیرسانند تا لااقل مسافرین شهرستانی در سطح شهر حیران و آوره نشوند 2چرا یک روز قبل از گردوخاک تعطیلی فردای آن روز را اعلام نمکنند