شدیدترین تنبیه برای جعل پایان نامه اعمال می‌شود

مهر نوشت:

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از به اتمام رسیدن کار کارشناسی شیوه نامه برخورد با تخلفات علمی خبر داد و گفت: در این شیوه نامه شدیدترین تنبیه برای جعل پایان نامه در نظر گرفته شده است.

دکتر سید ابوالحسن ریاضی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان ابلاغ شیوه نامه برخورد با تخلف های علمی گفت: با توجه به تاکید دکتر فرجی دانا (وزیرسابق علوم) موضوع برخورد با تخلف‌های علمی در مقطع تحصیلات تکمیلی، با همکاری معاونت پژوهشی وزارت‌علوم، سازمان اموردانشجویان و دبیرخانه هیات انتظامی اساتید به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همین مساله منجر به تدوین شیوه نامه ای در مورد تخلفات علمی شد که این شیوه نامه از نظر کار کارشناسی به اتمام رسیده و اینکه چه زمانی ابلاغ می شود دیگر به تصمیم گیری وزیرعلوم بستگی دارد.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به برخی از موضوعات شیوه نامه برخورد با تخلفات علمی گفت: یکی از مسایلی که در این شیوه نامه به آن اشاره شده، بحث فروش پایان نامه‌ها است که ضربه شدیدی بر کیفیت علمی دانشگاه ها وارد می کند بنابراین شدیدترین تنبیه برای مواردی که پایان نامه جعل شده باشد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از کوچکترین سرقت علمی، عدم رعایت حقوق مولفین، ذکر نکردن عناوین و مواردی از این قبیل که طیف بسیار گسترده ای از بی دقتی‌ها و تخلف‌ها محسوب می شود دراین شیوه نامه پیش بینی شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 0
    بهتر،اين همه داريم زحمت مي كشيم پايان نامه مي نويسيم اون وقت يكي بياد پول بده پايان نامه بخره
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    7 1
    باید زندان داشته باشه و گرنه اثر نداره
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    7 1
    ببخشید مشکل پایان نامه ها فقط این نیست، ماکزیمم پایان نامه ها توسط گروههایی که متاسفانه سردمدارانشون هم برخی از اساتید نماها هستند با دریافت پول انجام می شه و در اختیار دانشجو البته باید گفت دانش آموزان مدرک گرا قرار داده میشه به همراه مقالهچقدر علم به سخره گرفته شده
  • رضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    7 0
    قابل توجه بورسیه های بدون آزمون. فکری به حال خودتان بکنید. بدون آزمون تا اینجا آمدید. بنظرم باید فکر اساسی برای تهیه پایان نامه تان بکنید. ای کاش همین سخت گیری در مورد خرید و فروش مقاله برای دانشجویان قلابی دکتری هم بشود. که به وفور در حال خرید مقاله در دانشگاههای دولتی هستند. که اگر این سخت گیری از بدو ورود دانشجویان دکتری برای ارائه مقاله شود دیگر این افراد فرصت طلب به خرید و جعل پایان نامه نمی رسند.