ایرنا نوشت:

وزیر کشور گفت: طرح ضربتی برای مقابله با ریزگردها نداریم و این اتفاق در طول سال‌ها به علل کمبود بارندگی، ذخیره‌سازی آب در بالادست رودخانه‌هایی مانند دجله و فرات و خشک شدن تالاب‌هاست.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه برنامه کمیته هماهنگی برای مقابله با ریزگردها در جمع خبرنگاران افزود: ما نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و میان مدت برای کاهش مشکل ریزگردها هستیم.

وی درباره مصوبه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه برگزاری انتخابات توسط وزارت کشور و تحت نظارت هیات مرکزی انتخابات، قوای سه‌گانه و معتمدان ملی گفت: هنوز این کمیته نامگذاری نشده و قرار است کمیسیونی متشکل از دستگاه‌هایی در سطح ملی با ترکیبی که بعدا اعلام می‌شود، ایجاد شود تا وزارت کشور تحت نظر این کمیسیون کار انتخابات را انجام دهد؛ اما پیشنهاد تشکیل این کمیته هنوز کامل نشده و به کمیسیون تشخیص مصلحت نظام بازگشته است.

وزیر کشور درباره مصوبات جلسات امروز گفت: با توجه به مصوبه دولت، مقرر شد وزارت کشور بحث هماهنگی در زمینه سیاست‌های مقابله با ریزگردها را در دستور کار خود قرار دهد. به همین علت کمیته‌ای به منظور سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی تشکیل شد.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌ها تجارب خود و اقداماتشان را در این زمینه جمع‌بندی کنند و متناسب با جمع‌بندی صورت گرفته، در زمینه مقابله با ریزگردها اقدام کنند. این ستادها با تشکیل کمیته‌های فرعی به کار خود ادامه می‌دهد و از دستگاه‌های مختلف گزارش‌گیری می کند و نتایج آنها را به دولت ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم قدرت پیشگیری و اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه مقابله با ریزگردها داشته باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =