دختر شرق برای ششمین بار در تهران رویت شد

کتاب «بی‌نظیر بوتو، دختر شرق» (خاطرات بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر فقید پاکستان) نوشته بی‌نظیر بوتو با ترجمه علیرضا عیّاری از سوی انتشارات موسسه اطلاعات تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرآنلاین، نويسنده در «بی‌نظیر بوتو، دختر شرق» سعي دارد با نثري روان، زندگي پرماجراي خود را كه شامل تجربيات و خاطرات تلخ و شيرين بسياري است، به تصوير بكشد.

مترجم در اين اثر ابتدا به شرح مختصري درباره كشور پاكستان و سپس به زندگي اين بانوي مسلمان، كه ترور شد و جان خود را در راه احيا و ابقاي دموكراسي گذاشت، ‌پرداخته است.

بي‌نظير بوتو، در بخشي از مقدمه كتابش مي‌نويسد: «من اين زندگي را انتخاب نكردم بلكه اين زندگي بود كه مرا انتخاب كرده است. در كشور پاكستان به دنيا آمدم و زندگيم دربر گيرنده حالات مختلف از ناآرامي‌ها، ناملايمات و لحظات غم‌انگيز و در عين حال پيروزي‌ها و اوقات خوش است.

بي‌نظير بوتو، اين اثر را در 17 فصل سامان داده است. «ترور پدرم، سال‌هاي حضور در زندان، اخبار و بازتاب‌هاي حضور در زندان المرتضي؛ اولين تجربه من از دموكراسي؛ خواب و خيال حضور در آكسفورد؛ خيانت ضياءالحق؛ قتل قضايي پدرم، آزادي از زندان المرتضي؛ رويارويي دموكراسي با حكومت نظامي، زندان انفرادي در سوكور، محبوس در زندان قديمي مادرم در كراچي، دو سال در زندان فرعي، سال‌هاي تبعيد، مرگ برادرم شاه‌نواز، بازگشت به لاهور و قتل‌عام آگوست 1986، ازدواج با آصف‌زرداري، اميد تازه براي نيل به دموكراسي، سقوط هواپيماي ضياءالحق و پيروزي مردم در انتخابات، نخست‌وزيري و مسائل پيش‌رو» بعضي از عناوين اين اثرند.

در انتهاي اين اثر، آلبومي از تصاوير مراحل مختلف زندگي بي‌نظير بوتو كه به يادگار مانده است، در معرض ديد خوانندگان محترم قرار گرفته است.

چاپ ششم كتاب «بي‌نظير بوتو، دختر شرق» در 575 صفحه و با ترجمه عليرضا عيّاري از سوي انتشارات موسسه اطلاعات راهي بازار نشر شد.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    24 3
    خانم بوتو مادری ایرانی داشت و جزو سیاستمدارانی بود که در راه استقرار صلح تلاش می کرد . یادش گرامی