رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به تهیه و ابلاغ دستور العمل محیط زیستی به مناطق 22 گانه گفت: این دستور العمل با محورهای مدیریت مصرف انرژی، مدیریت مصرف آب، کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا، کنترل منابع آلاینده، آموزش شهروندان، جلوگیری از تخریب فضای سبز و حفظ درختان تهیه شده است.

بهگزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، دکتر علی محمد شاعری افزود: دستورالعمل جلوگیری از رهاسازی ماهی قرمز در دریاچه شهدای خلیج فارس و سایر پهنه های آبی نیز تهیه شده است.

او گفت: از شهروندان می خواهیم برای حفظ محیط زیست خود از رها سازی سبزه های عید در معابر و خیابانهای سطح شهر اجتناب و آنها را در محل های مناسب امحا کنند.

شاعری گفت: یکی از دستور العمل های ابلاغ شده ، بازرسی و رفع مشکلات محلهای نگهداری پرندگان، حیات وحش و زیستگاههای طبیعی تحت مدیریت شهرداری مناطق است که در ایام نوروز باید مراقبت ویژه ای از حیات وحش ، پرندگان و سایر جانداران این محلها به عمل آید.

او با اشاره به حیات وحش بوستان ساعی، هفت چنار، باغ پرندگان، چیتگر، پارک شهر، بوستان ملت، موزه دار آباد، کوهسار گفت: دستور العمل لازم برای مراقبت ویژه از حیات وحش و آموزش کامل شهروندان در این زمینه تهیه و ابلاغ شده است.

شاعری همچنین گفت: تهیه و توزیع کیسه های زباله تجزیه پذیر نیز برای مراکز تفریحی و تفرجی شهر به ویژه برای روز طبیعت در نظر گرفته شده است تا از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

او در ادامه به بازرسی فنی و رفع مشکلات آبگرمکن های خورشیدی فعال در ساختمانها و اماکن عمومی اشاره و بیان کرد: کنترل

مصرف انرژی در ساختمانهای شهرداری تهران و معاینه فنی تمامی خودروهای در اختیار شهرداری از دیگر برنامه های ابلاغ شده به مناطق 22 گانه است.

شاعری در ادامه به بحران آب در شهر تهران اشاره و تصریح کرد: از شهروندان تهرانی می خواهیم که در زمان خانه تکانی از مصرف بی رویه آب بپرهیزند چرا که بحران آب در تهران جدی است.

او همچنین توصیه کرد شهروندان از روشن کردن آتش در بوستانها خودداری و برای پخت و پز به محل های تعبیه شده در بوستانها مراجعه کنند.

شاعری با اشاره به اجرای طرح پاکسازی خیابان ولیعصر (عج) در 21 اسفند گفت: آموزش شهروندان برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با انواع آلودگی ها، در اولویت برنامه های طرح استقبال از نوروز 94 قرار گرفته است.

او گفت: این ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برنامه های متعددی را برای طرح استقبال از نوروز پیش بینی کرده است که با همکاری مناطق 22 گانه به مرحله اجرا در می آورد.

شاعری با بیان اینکه مهمترین برنامه ستاد، آموزش شهروندان برای حفظ محیط زیست شهری است، گفت: در این راستا، سه هزار کارگاه آموزشی در 374 سرای محله با موضوع حفظ و احترام به طبیعت، مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا ، مدیریت مصرف آب، تفکیک پسماند در مبدا برگزار می شود.

او به اجرای طرح پاکسازی شهر در آستانه نوروز در مناطق 22 گانه اشاره کرد و گفت : این طرح به صورت ویژه در خیابان ولیعصر (عج) با مشارکت شهروندان و دوستدارن محیط زیست در 21 اسفند برگزار می شود .

شاعری همچنین گفت: همچنین در هر منطقه محوری به عنوان محور پاک انتخاب می شود تا با مشارکت مردم و تمامی دوستداران محیط زیست پاکسازی شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =