خانه ملت نوشت:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تاکنون گزارش مدونی در مورد سانحه سقوط آنتونوف 140 به مجلس ارائه نشده است، گفت: با عنایت به حوادثی که در مورد هواپیماهای آنتونوف در ایران رخ داده است صدور مجوز پرواز دوباره آنتونوف ها اگر با اطمینان از استانداردهای یک هواپیمای مورد اعتماد برای پرواز نباشد،خیانت در حقوق و جان مردم جامعه است.

علی نعمت چهاردولی در واکنش به صدور مجوز پرواز دوباره آنتونوف ها از سوی سازمان هواپیمایی،ضمن ابراز تعجب از این اقدام سازمان هواپیمایی،گفت: اعتقاد ما بر این است که باید از توانمندی های داخلی و استعداد مهندسان جوان کشورمان استفاده کنیم و دادن فرصت به این افراد کار قابل تقدیری است اما در عین حال جان مردم بسیار ارزشمند است و از این مهم نباید غافل شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: هر چند سقوط هواپیما و بروز سوانح هوایی یک امر اجتناب ناپذیر است و در تمام نقاط دنیا به وقوع می رسد اما اگر بروز این حوادث در مورد یک نوع خاص هواپیما از حد معمول بگذرد باید نسبت به صدور مجوز پرواز برای این هواپیما ها تردید کرد.

چهاردولی گفت: مسئولینی که علی رغم اعلام ممنوعیت پرواز آنتونوف ها بعد از سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف 141 از سوی رئیس جمهوری دوباره دارند به این هواپیماها اجازه پرواز می دهند باید با جدیت و نگرانی بیشتری در مورد این مسئله بررسی کرده و جزئیات را رصد کنند.

او گفت: به نظر می رسد در این شرایط و با توجه به اتفاقات رخ داده در مورد آنتونوف ها دقت عمل در رابطه با دادن مجوز پرواز به این نوع هواپیما بسیار حائز اهمیت است و کسانی که این مجوزها را می دهند باید تمام استانداردها و معیارهای یک هواپیمای استاندارد را بررسی کنند و اگر آنتونوف ها هم این استانداردها را داشتند به این هواپیماها اجازه پرواز دهند در غیر اینصورت نباید با جان مردم بازی کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در خصوص ارائه گزارش سانحه سقوط هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی به مجلس،گفت: این موضوع همچنان در حال بررسی است و تا کنون گزارش مدونی به دست ما نرسیده است.

در حالی اواخر مرداماه امسال مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از توقف پرواز هواپیمای آنتونوف ۷۴ در فرودگاه‌های غیرنظامی خبر داده بود که در آستانه نوروز خبر می‌رسد این هواپیما با اخذ مجوز، پروازهای مسافری داخلی را انجام می‌دهد.

هشت روز پس از سانحه سقوط آنتونوف 140 هواپیمایی سپاهان و نگرانی‌های موجود در خصوص پرواز این هواپپما مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از توقف پروازهای این هواپیمای بلوک شرقی خبر داده و گفته بود:‌ با دستور رئیس جمهوری پرواز آنتونوف140 در کشور ممنوع شد، ضمن آنکه پرواز آنتونوف‌های74 در فرودگاه‌های غیرنظامی متوقف شد.

این در حالی است که حدود 7 ماه پس از این اظهارات مدیر فرودگاه شاهرود از اخذ مجوز پرواز برای هواپیمای آنتونف 74 خبر داده است.

منوچهر اتقیایی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی پویا همه مجوزهای لازم برای پرواز در آسمان شاهرود را اخذ کرده است، افزود: پس از حادثه هواپیمای آنتونف 140، دستور توقف کامل هواپیمای آنتونف داده شد اما هواپیمایی که در حال حاضر در آسمان شاهرود مسافر جابجا می‌کند، آنتونف 74 است که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مجوزهای لازم را دریافت کرده است.

اتقیایی اعلام کرد: هواپیمایی پویا برای پرواز مجدد هواپیمای آنتونف 74 پیگیری‌های لازم را انجام داده و موفق به اخذ مجوز شده بطوریکه پس از بررسی‌های لازم، هیچگونه مشکلی در سیستم‌ها وجود نداشته و همگی حاکی از استاندارد بودن آن بوده است.

به گفته او، در حال حاضر این هواپیما در فرودگاه شاهرود هفته‌ای چهار پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه دارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    6 1
    اگر سانحه ای رخ بده مسئولیت مستقیم آن با کسی هست که این مجوز را صادر کرده و باید دادگاهی بشه