ایسنا نوشت:

مدیرعامل شرکت هلی کوپتری ایران در مراسم سلو هنرآموزان خلبانی گفت: 15 نفر از هنرآموزان خلبانی از دی ماه در دوره های آموزشی آموزشکده خلبانی که برای اولین بار در کشور از سوی این شرکت برگزار شده حضور دارند.

این هنرآموزان به مدت یکماه دوره‌های تئوری هواشناسی، شناخت بالگرد، شناخت سیستم ها، ناوبری، ایرودینامیک و ایمنی را آموزش دیدند و پس از آزمون‌های شفاهی و کتبی، پنج هنرآموز دارای نمرات بالاتر در اولویت آموزش پروازی قرار گرفتند.

این پنج نفر پس از گذراندن یک هفته پروازهای "پری سولو " که همراه با استاد خلبان پرواز خواهند کرد به مرحله "سولو" یا همان پرواز مستقل رسیده‌اند که امروز این پنج نفر با پرواز" سولو" زیر نظر کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری رسما وارد دوره های پروازی مستقل شدند.

آذین در ادامه افزود : پس از این پنج نفر بنا داریم پنج نفر دیگر را در سال جدید به مرحله "سولو" برسانیم و سپس پنج نفر باقیمانده دوره خواهند دید .

وی در مورد تعداد استاد خلبانهای این مرکز آموزشی گفت: فعلا دو استاد خلبان برای آموزش اولین دوره آموزشی خلبانی غیرنظامی در حال فعالیت هستند و این تعداد از آغاز سال 94 به چهار استاد خلبان می رسند.

مدیرعامل شرکت هلی کوپتری ایران ادامه داد :با افزوده شدن دو استاد خلبان در سال آینده ظرفیت آموزشی خلبانی کشور در هر دوره 6 ماهه از 15 هنرآموز به 20 نفر خواهد رسید و ما قادر خواهیم بود در سال 40 خلبان هلی کوپتر از بین کسانی که دوره "سی پی ال" دیده اند تربیت کنیم.

آذین اظهار داشت : 15هنرجوی در حال آموزش بورسیه شرکت هلی کوپتری ایران هستند و پس از پایان خرداد در این شرکت مشغول به کار خواهند شد.

وی در خصوص دوره جدید آموزشی گفت: دوره جدید آموزشی از هنرجوهای مورد نیاز سایر شرکت های هلی کوپتری و داوطلبین دوره خلبانی بالگرد تشکیل خواهد شد.

گفتنی است دوره" سولو" به دوره ای از آموزش خلبانی گفته می شود که هنرآموز پس از آموزش دوره های زمینی و تئوری و پرواز در کنار استاد خلبان می تواند به تنهایی برای اولین بار پرواز کند و پس از پرواز موفقیت آمیز طبق یک سنت بین المللی در عرصه هوانوردی توسط پیشکسوتان خلبانی سطل آبی بر روی هنرآموز ریخته می شود .

این مراسم پیش از ظهر امروز یکشنبه در مرکز آموزش خلبانی شهید صداقت شرکت هلی کوپتری ایران در کردان کرج برگزار شد.

 

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    2 0
    ماهم نماز می خوانیم تکلیف است ایا مجاز به حمله به مخالفین حود هستیم ؟نماز مجوز است ؟بی قانونی چه بر سر مملکت می اورد .