ویژه برنامه نوروزی «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب در سال 1394 نیز توانست با استقبال مخاطبان روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ویژه برنامه‌های تحویل سال 1394 و صحبت‌هایی که درباره آن‌ها منتشر شد، آغازگر حواشی برنامه‌های نوروزی بود. در ادامه و با آغاز پخش سریال‌های نوروزی «کلاه قرمزی» و «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری از تاریخ ششم فرودین‌ماه حال و هوای تلویزیون تغییر کرد. در این میان اعتراض مهدی فخیم‌زاده به سریالی که به عنوان اثر او روی آنتن رفت، دیگر حواشی نوروزی صداوسیما را رقم زد.

برنامه‌های تحویل سال

روزهای نخست بهار 1394 با ایام فاطمیه همراه بود و همین موضوع سبب شد برنامه‌های تحویل سال بیش از هر زمانی حال و هوای معنوی داشته باشد. حضور فرزندان شهدا و جانبازان در برنامه‌های زنده و صحبت با آنان از جمله اقداماتی بود که در شبکه‌های مختلف دیده شد.

اما شبکه سوم سیما با برنامه «بهارنارنج» با اجرای احسان علیخانی به دور از حواشی نبود. حضور مهمانانی چون محسن تنابنده و کارلو کی‌روش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، از سوی دیگر انتشار اخباری درباره پرداخت مبالغی به چهره‌ها برای شرکت در این ویژه برنامه واکنش‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشت.

کلاه قرمزی و مهمان محبوبش

ویژه برنامه نوروزی «کلاه قرمزی» مثل سال‌های گذشته به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های نوروز تبدیل شد. پخش این مجموعه از ششم فروردین ماه آغاز شد و در شب دهم فرودین حضور بنیامین بهادری و بارانا دخترش در این برنامه واکنش‌های متعددی را در میان تماشاگران این برنامه به همراه داشت.

انتشار خبر حضور بنیامین و فرزندش در این برنامه، به یکی از خبرهای پربیننده در خبرآنلاین تبدیل شد و در ادامه کامنت‌های متعدد کاربران نشان از رضایت‌مندی تماشاگران از این برنامه داشت.

لالایی که بنیامین در پایان برنامه خواند یکی از بخش‌های محبوب بود و این محبوبیت نکته‌ای بود که در کامنت‌های مختلفی به آن اشاره شده بود. در بخشی از کامنت‌های کاربران خبرآنلاین درباره این برنامه آمده بود: «قصه که شنگول و منگول بود و قهرمان داستان مامان بزی/ بعد هم بارانا گفت:" من مامان بچه ی فامیلم"/ بعد هم اون لالایی... انگار امشب همش درباره ی مامان بود و چه دردناک بود. ولی یه چیز جالب دیگه هم, خیلی روون بودن همه بود. رابطه ی بنامین و عروسکها و مجری در تقابل اینها, خیلی خیلی عادی و خوب بود. اصلا فیلم بازی نمیکردند. این عروسکها برای ما کاملا زنده و جاندارند. ممنون از همه ی عوامل کلاه قرمزی محبوب.»

کاربر دیگری با نام سعید دیدگاه خود را درباره ویژه برنامه «کلاه قرمزی» چنین نوشت: «تیم پرتلاش و بدون حاشیه آقایان طهماسب و جبلی وهمکاران عروسکی ایشان رو از حدود سال 72 تا الان عاشقانه همراهی میکنم . 43 سالمه اما هنوز کودکی هامو با برنامه کلاه قرمزی توی وجودم زنده می بینم . اینکه برنامه ای بیش از دو دهه بتونه پویایی و اکتیو بودنش رو ادامه بده نشان دهنده پشتکار ، عشق و پای کار وایسادن تمام عوامل این تیم خصوصا طهماسب و جبلی هستش .....همتونو دوست دارم .انشاالله موفق وپایدار باشید.»

پایان حاشیه «در حاشیه»

بازگشت مهران مدیری به تلویزیون اتفاقی بود که سال‌ها مخاطبان بسیاری آن را انتظار می‌کشیدند، اما نتیجه آن بازگشت چندان مشابه کارهای موفق این کارگردان در تلویزیون از آب درنیامد.

«در حاشیه» به کارگردانی مدیری مجموعه‌ای است که از ششم نوروز هر شب روی آنتن شبکه سوم سیما رفت؛ مجموعه‌ای که انتشار خبر شوخی آن با پزشکان واکنش‌های بسیاری در میان جامعه پزشکی داشت تا جایی که پیش از نوروز وزیر بهداشت با نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما خواستار لغو پخش این مجموعه شده بود.

بعد از پخش مجموعه دیگر خبرهایی مبنی بر اعتراض نسبت به محتوا منتشر نشد و غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه سیما در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: «پیش از پخش سریال طنز مهران مدیری برخی واکنش‌های عجولانه در محافل و رسانه‌ها منتشر شد که این امر با آغاز پخش این سریال پایان یافت.»

اعتراض مهدی فخیم‌زاده

یکی از حواشی صداوسیما در نوروز 94 اعتراضی بود که از سوی کارگردان مجموعه «فوق سری» نسبت به این اثر منتشر شد. مهدی فخیم‌زاده کارگردان «فوق سری» با نگارش متنی در فضای مجازی اعلام کرد، این مجموعه را حاصل کار خودش نمی‌داند و در این مورد چنین توضیح داد: « دوستان عزیز سریالی که این روزها به نام فوق سری از شبکه یک سیما پخش می‌شود سریال من نیست، بلکه لاشه‌ای لت و پار شده از سریالی است که من ساختم. این سریال توسط نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پخش شبکه یک سیما به صورتی باور نکردنی سلاخی و تکه پاره شده و هیچ قسمتی از تعرض و دستکاری و جابه‌جایی و تعویض مکالمات مصون نمانده است و البته این امر در شرایطی صورت پذیرفته که در تمام مراحل تولید، مدیران شبکه یک و مسئولین ناجی هنر که زیر مجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، در جریان چگونگی و اجزای فیلمنامه و تک تک صحنه‌ها قرار داشتند و کلیه قسمت‌ها با حضور و تایید کارشناس نیروی انتظامی (سرهنگ عبدالله قاسمی) تصویربرداری شده است. چگونگی این فعل و انفعالات را به زودی طی یادداشتی از طریق رسانه‌ها به اطلاع علاقمندان خواهم رساند.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    سریال مدیریکلیشه ای هست. دلیلش هم اینه مدیری خلاقیت و نوآوری نداره و از همون طنز بی مزه شده سریال های قبلیش تو این کار هم داره استفاده می کنه.
  • علی A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    65 46
    واقعا سریال در حاشیه بده از آقای مدیری بعید بود
  • مرتضی A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    چرا دروغ میگیند کی گفته که کار مهران مدیری خوب از کار در نیومده بهتریسن سریال طنز که همه مردم باهاش دلشون شاد میشه ای چه سیاستیه که هر موقع یکی کارش عالی بود تو سرش بزنیم واقعا که
  • فرزند ایران A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    115 8
    امسال بسیار ضعیف تر از پارسال تدارک نوروز رز دیده بودند دوستان کمکی که صدا و سیما میکنه مردم جذب ماهواره بشن هیچ کسی نمیتونه بکنه مثلا ببینید یک فیلم رو چند بار تکرار کردندمثال فیلم چ که دو شبکه بارها پخش کردند یا تکرار فراوان تبلیغ سریال ها و فیلمها به نحوی که فیلم 90 دقیقه ای به اندازه 300 دقیقه تایم انتن شبکه ها رو پر میکرد
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    خبر آنلاین و تیم نویسندگان با مهران مدیری مشکل دارند و می خواهند اونرو تخریب کنند.
    • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
      9 21
      اشتباه مثبت دادم
  • سید علی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    سریال مهدی فخیم زاده با وجود سانسوری که خودش گفته،باز هم خیلی دیدنی در اومده. البته در حاشیه هم هر روز بهتر میشه.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    کلاه قرمزی و در حاشیه فوق العاده ان
  • حرف منصفانه IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    95 17
    من هم تعجب کردم زیرا فخیم زاده کارهاش همیشه عالی است...سریال فوق سری خوب است ولی عالی نیست و اثرات تغییر در آن مشاهده میشود و بعضا ریتم اتفاقات انگار تند تر از حد منطقی میشود. کلا مهدی فخیم زاده را دوست داریم و از ایشان بخاطر فیلم هایش تشکر میکنیم کاش فخیم زاده سریالی بلند میساخت تا مردم در این کمبود فیلم سریالی ایرانی از هنر ایشان لذت میبرندن.
  • اتی A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    سریال در حاشیه آقای مدیری زیبا و دوست داشتنی می باشد.مخصوصا پشت صحنه اش.لطفا در خبرها اینگونه نگید که کار جالبی نیست
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    کار مدیری بیشتر لودگی و لوس بازیه تا طنز
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    56 17
    فخيم زاده از كاره قبليش خيلي بهتر بود، در حاشيه هم بازيگراي دوست داشتني داره با همشون خاطره هاي خوب داريم اگه فقط جلو دوربين وايسن هم از خيلي سريالها بهتره، سر به راه هم در كل سرگرم كننده بود كلاه قرمزي هم كه ٢٠
  • حمید A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    63 4
    وقتی تولیدات رقابتی نیست و مردم انتظار کار بهتر از فیلمسازان ندارند چون فلان شخص یا یا فلان هنرپیشه را دوست دارندسریالها هم میشه عین تولیدات ایران خودرو
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    سریال مهران مدیری واقعا حوصله آدم سر می برد ، واقعا
  • خودم A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    40 23
    کاش فانوسی بود تا دنبال سازندگان سالهای گذشته می گشتیم
  • هستی A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    35 45
    سریال شبکه یک فوق سری واقعاً عالیه.از آقای فخیم زاده هم کمال تشکر رو دارم. ...
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    93 17
    فقط کلاه قرمزی
  • z A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    56 23
    درحاشیه عالی . از اقای مدیری متشکرم . اونایی هم که دوست دارند بابا خیلی ساده است خوب نگاه نکنین و منتظر ستایش 10 باشید
  • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    26 16
    نشستن و دیدن پرخوری مهران مدیری چه لطفی دارد؟
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    33 19
    حالا صدا سیما می خواهد هر شب این مسخره بازی های مدیری را پخش کند؟ یک خورخور هم هست که لهجه یکی از اقوام ایرانی را تقلید می کند.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    35 14
    در حاشیه رو ساختن که فقط خودشون پشت صحنه بخندن ما که خندمون نمیگیره
  • طناز IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    34 11
    پشت صحنه "در حاشیه" بهتر از خود فیلم است شاید تنها فیلمی است که پشت صحنه هایش بسیار خنده دارتر از خود فیلم است. ای کاش به جای نشان دادن فیلم، فقط پشت صحنه ها را نشان بدهند. آقای مدیری باید فرق بین طنز و لودگی را بهتر از اینها بفهمند
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    26 10
    امتیاز به سریالهای امسال 1. کلاه قرمزی 2. فوق سری 3. ... 4. .... 10. در حاشیه. مدیری قبلا خیلی عالی بود. اما الان در سرسال "در حاشیه" کلا رفته در حاشیه. سلیقه مردم پس از ساختمان پزشکان و پایتخت 3 تغییر کرده اما مدیری با همان سبک قدیمی خودش و بعضا هم اقتباس از برخی از سریالهای سالهای قبل صدا و سیما سریال را ساخته. ضمنا آیا 8 دقیقه آگهی و 8 دقیقه پشت صحنه بی معنی در هر قسمت هم جزو قرارداد با صدا و سیماست؟ و مردم باید حتما آنها ببینند؟
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
      5 5
      فوق سری اخه چی داشت؟
  • مهرداد محمودی A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    21 6
    3 چهار قسمت اول در حاشیه مثل سایر ساخته های مدیری کسل کننده هست ولی کم کم بهتر میشه و الان هم با آمدن سایر بازیگران مطرح و محبوب داره خوب مایل به عالی میشه ، امیدوارم که به عالی ختم شود. کلاه قرمزی هم مثل همیشه عالیه.ممنون
  • هادی IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    17 7
    ممنون از عوامل تلویزیون که توی تعطیلات زحمت کشیدن ولی یاد پایتخت ومردان آهنین وسریالهای باحال وهوا ی عید مثل عید امسال سال 88 سعید آقاخانی به خیر
  • بی نام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    13 2
    واقعا امسال برنامه های سیما افتضاح بود
  • ایرانی IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    8 13
    سریال فقط پایتخت......لحظه به لحظش دیدنی و جذاب بود
    • غزل آزاد IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      0 0
      والا همون پایتخت هم امسال هیچ گلی به سرمون نزد از در حاشیه مسخره تر بود.خیلی هم بد تموم شد
  • سعید IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    9 2
    برنامه های نوروز بسیار فجیع وبد بود واقعا جای تاسف داره این همه شبکه توانایی درست کردن 4 برنامه درست ندارند
  • مجید عباسی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    15 7
    مهران مدیری فقط به واسطه روابط کارهاش پخش میشه وگرنه این سریال بسیار بی مزه ولوس بود.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    16 8
    فقط کلاه قرمزی .سریال در حاشیه انصافا بد هست
  • مجد A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    4 4
    پشت صحنه اش جالبتر بوده تا الان
  • ساتان US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    20 5
    من قدیم‌ها طرفدار مهران مدیری بودم؛ اما مجموعه طنز امسالش به نظرم افت شدیدی کرده ، و بدترینش به نظر من بازی خود مهران مدیری ـه که با اون سرتکون دادن مخصوص هومن برق‌نورد و باقی چیزها ، نوآوری توی کارش نمی‌بینم. سیامک انصاری همون سیامک انصاری قهوه تلخ و بقیه مجموعه هاست ، مهران غفوریان هم و ... این واقعیت به نظر من غیرقابل انکاره که مدیری با پایان همکاری با قاسم‌خانی‌ها ، ضعیف و تکراری شده.
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    12 4
    این سریالهای نوروز امسال واقعا فاجعه بودند بسیار بی کیفیت و با داستانهای تکراری و کلیشه ای مخصوصا فوق سری قسمتهای ابتدایی در حاشیه مدیری هم چیز خاصی نداشت واقعا تاسف اوره یه نظرسنجی بذاترید ببینید مردم چه نظری دارند
  • میتی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    3 1
    سلام بنظرم کلاه قرمزی امسال خیلی خوب بود من مادرم و خواهرانم همه با هم میدیدم کلا بزرگ و کوچیک نداره هر سال هم خیلی خوبه طنز مهران مدیری که از برره به این ور هم همینه و قهوه تلخ و ... و همین آخری در حاشیه واقعا این یکی خیلی خیلی لوس بود حتی تکرار سریال نشانی صد برابر مارو بیشترخندوند سریال نشانی هم قشنگ بود ولی زیاد دیده نشود یاد سال های پیش بخیر پایتخت عجب طنزی بود چقدر داستان های عجیب و غریب چقدر آموزنده چقدر مساعل ملی و چقدر مساعل زیست محیطی توش بود خیلی خیلی خوب بود هم می خندیدیم هم یاد میگرفتیم فبلم سینمایی کره ای هم که افتضاح بود کلا بازار فیلم سینمایی خیلی بد بود این همه کشور های دیگه فیلم قشنگ داشتند دوتا ترسناک ژاپنی میزاشتید