۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱

تور آمریکای «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری با اکران در دانشگاه یو‌.سی.ال.ای پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ماهی و گربه» به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی 26 آوریل در دانشگاه یو‌.سی.ال.ای به نمایش گذاشته می‌شود. به این ترتیب تور آمریکایی «ماهی و گربه» که از واشنگتن آغاز شده و به مدت یک ماه در شهرهای هیوستن، بوستون و شیکاگو ادامه پیدا کرده بود با نمایش در این دانشگاه به اتمام می‌رسد.

موزه هنرهای زیبای این شهرها، بانی نمایش «ماهی و گربه» محصول «ایران نوین فیلم» بود و در تمامی این شهرها، فیلم در دو نوبت به نمایش گذاشته شد. جلسه پرسش و پاسخ بعد از اکران فیلم در شیکاگو با حضور شهرام مکری و پرفسور حمید نفیسی از اساتيد ايراني دانشگاه سینمایی شيكاگو برگزار شد. در پایان این دوره نمایش، نشان فيلمساز برگزيده سال از طرف زنجيره موزه‌هاي هنر زیبا اين ايالت‌ها به مكري اهدا شد. حالا فیلم‌های برگزیده این اکران‌های دوره‌ای در دانشگاه «یو سی ال ای» به نمایش گذاشته می‌شود و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ با حضور کارگردان برگزار خواهد شد.

در طول يك‌ماه نمایش فیلم در آمریکا، نشريات «واشينگتون پست»، «نيويورك تايمز»، «شيكاگو ريدر» و «شيكاگوتايمز» با نوشتن مطالبي درباره فيلم وگفتگو با شهرام مكري به انعكاس اخبار اين نمايش‌ها پرداختند. شهرام مكري كه در طول اين تور در جلسات گفتگو با تماشاگران حضور داشت استقبال از فيلم را بسيار خوب و فضاي موزه هاي هنر را براي اکران این فیلم، بسيار هوشمندانه توصيف كرد. اين تور در حالي برگزار شد كه اولين نمايش «ماهی وگربه» در آمريكا حدود يكسال پيش ودر فستيوال فيلم «نيويورك» اتفاق افتاده بود و پس از آن موزه معروف «موما» در شهر نيويورك ميزبان آن بود.

 

پیش از نمایش در «یو سی ال ای»، «ماهی و گربه» در پنجمین دوره جشنواره «بِی‌جینگ» چین هم به اکران درمی‌آید. این فستیوال از 17 تا 20 آوریل (28 تا 31 فروردین) در ایالت «بِی‌جینگ» چین برگزار می‌شود.

پخش بين الملل «ماهي وگربه» برعهده محمد اطبايي است. اکران «ماهی و گربه» در گروه هنر وتجربه همچنان  ادامه دارد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =