رئیس شورای رقابت: افزایش یک درصدی قیمت خودرو قانونی است

ایسنا نوشت:

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش نیافته است، گفت: افزایش یک درصدی قیمت خودرو ناشی از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده قانونی است.

رضا شیوا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه شورای رقابت صرفا قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی را تعیین می‌کند اظهار کرد: شورا در هزینه‌های دیگر خودرو شامل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، شماره‌گذاری و ... که هزینه‌های قانونی به شمار می‌رود، دخالتی ندارد.

وی درباره افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی از جمله محصولات سایپا گفت: قیمت کارخانه‌ای هیچ کدام از خودروهای داخلی افزایش پیدا نکرده و مردم باید مبلغ افزوده شده را حساب کنند و اگر بیش از مالیاتی بوده که قانونگذار تصویب کرده، می توانند به سازمان‌های ذیصلاح از جمله سازمان حمایت یا سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کنند.

رئیس شورای رقابت همچنین درباره جلسه هفته آینده این شورا گفت: از نهادهای مربوطه خواسته‌ایم که تورم بخشی نهاده‌های تولید خودرو و مسائل کیفی را در اختیار ما قرار دهند که بر اساس آن قیمت‌گذاری جدید خودروهای داخلی انجام شود.

شیوا با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی کاهش پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: به هر حال ما در سال گذشته نیز تورم داشته‌ایم. هر چند که دلمان نمی‌خواهد خودرو گران شود و امیدواریم در همین قیمت بماند، اما کاهش قیمت فعلا غیرمنطقی و غیرعلمی است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر US ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    خودرو تو ایران خیلی ارزونه به نظرم بایدم گرون بشه.
  • ریبین IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    برو بابا
  • محمد A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    خب بگو شورای رفاقتم نه رقابت . هم خودت راحتی هم خلق الله.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    برای چی آقای روحانی مالیات ارزش بر افزوده را افزایش دادید که باز همه به این بهانه خودرو و کالاها را گرانتر کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گمرکی قطعات کامپیوتر و نوت بوک را 30 درصد چرا گران کردید ؟؟؟ خدمات درمانی 12 درصد....جلوی کاهش دلار را هم که گرفته اید...تا کی می خواهید مثل دولت قبل از طریق مالیات و بی ارزش نگه داشتن ریال و درامد ارزی از بالا نگه داشتن دلار کسری بوجه را از جیب مردم تامین کنید ؟؟؟؟؟ تا دلار ارزان نشود هیچی ارزان نمی شود...
  • لبخند IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    1 0
    جالبه والا من ماشین خریدم قرار بوده قبل عید تحویل بدن کل پولشم تو بهمن گرفتن بعد 10 روز قبل از موعد تحویل بهم زنگ زدن گفتن اگه می خوای صبر کن ماشینت رو بعد عید بدیم تا یه مدل بالاتر بدیم و به جاش شمام هرچی مالیات اضافه شد نده. حالا بعد دو ماه که پولم پیششون خوابیده بوده و موعد تحویل ماشین شده باز زنگ زدن میگن ما همچین حرفی نزدیم یک درصد اضافه رو بده تا ماشینت رو بدیم. خدایی صفا سیتیه ها البته من که نمی دم شده شده باشه تا سازمان حمایت از مصرف کننده و بازرسی کل کشورم میرم ولی این پول رو نمی دم. من قبل عید تسویه کردم اگه قراره کسیم مالیات بده شرکت خودروسازه نه من .
  • آزاد A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    قیمت کارخونه ایه سراتو دنده ای سایپا از 69 میلیون تومن شده 75 تومن. این کجاش یک درصده؟