میزان نوشت:

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر حذف طرح زوج و فرد در تهران تا پایان فصل بهار گفت: پس از لغو این طرح وضعیت تردد خودروها در سطح شهر بر اساس مناطق کمتر آلوده و بیشتر آلوده همچنین وضعیت معاینه فنی آنها مشخص خواهد شد.

اقبال شاکری با اعلام خبر حذف طرح زوج و فرد در تهران تا پایان فصل بهار گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک بر اساس قانون حمل و نقل همچنین تخلف های راهنمایی و رانندگی می تواند برای ترافیک شهری برنامه ارائه دهد.

او گفت: لذا در جلسه ای که این معاونت با کمیسیون عمران شورای شهر داشت، تصمیم گرفته شد طرح زوج و فرد را حذف و منطقه بندی شهر تهران را بر اساس حجم آلاینده ها تعیین کنند.

او با بیان این که بر اساس این طرح به خودروهایی که استانداردهای لازم و معاینه فنی را ندارند اجازه ورود به مناطقی که آلودگی آنها بیشتر است، داده نمی شود، گفت: البته منطقه مرکزی شهر در این طرح استثناء است و همواره به عنوان منطقه ای که خودروهای آلاینده اجازه ورود به آن را ندارند با آن برخورد می شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین بر اساس مشخصات وسیله نقلیه و معاینه فنی عوارض آلودگی هوا به خودروهای آلاینده تعلق می گیرد.

شاکری با بیان این که طرح مذکور در حال ارائه به شورای ترافیک شهر تهران است، عنوان کرد: در حال حاضر در خصوص اصول کلی طرح موافقت این شورا اعلام شده است و اعضا در حال تصمیم گیری در خصوص جزئیات آن هستند تا پس از تصویب ابلاغ شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که این طرح در نهایت تا 3 ماه آینده جهت اجرا ابلاغ می شود، گفت: بر این اساس تا پایان فصل بهار شاهد حذف طرح زوج و فرد و تردد بر اساس مناطق کمتر و بیشتر آلوده خواهیم بود، لذا نقاط مجاز و ممنوع تردد در شهر هر روز تغییر خواهد کرد.

او گفت: اطلاع رسانی در خصوص میزان آلودگی هوا نیز به صورت روزانه اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: در این صورت اگر در یک روز وضعیت هوا مساعد است و منطقه آلوده ای در شهر وجود ندارد نباید مردم را از تردد در نقاط مختلف شهر محروم کرد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیس IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    71 3
    ای بابا ..یه روز میگین دوربین ها حتی زوج و فرد رو هم میگیرن.. فرداش میگین تا آخر بهار حذف میشه این طرح...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    چه روش مسخره ای, یعنی کار و زندگیمون این باشه روزانه ببینیم آقایون کجا رو ممنوع میکنن به جاش آزانس بگیریم؟ یعنی چی؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      13 65
      راست میگه شما جلوی بی ار تی را هم بگیرید اخه من چقدر باید تو ترافیک بمونم این همه پول ندادم کخ ماشین بخرم که تو ترافیک بمونم میدونی چقدر از کلی کار مهمونی دیر رسیدم کسی هم ماشین نداره مشکل خودشه
  • محمد FI ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    10 0
    لطفا در مورد محدوده طرح ترافیک هم تجدید نظر کنید. مشکل اصلی سمت بازار است. قسمت عمده مشکل از خیابان انقلاب به پایین است. محدوده خیابان فاطمی و مطهری و بلوار کشاورز و طالقانی واقعا از نظر ترافیک و آلودگی وضعیت بدی ندارد. در ضمن برای موتورسیکلت ها چه فکری دارید؟ موتورسیکلت ۵ برابر ماشین آلودگی تولید میکنه. آلودگی صوتیش هم که بدتر. ورود ماشین ممنوع ولی موتورسیکلت آزاد؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    48 14
    این همه نیروی انتظامی خرج کرده دوربین گذاشته با پایه های تنومند هر سوراخی و دوربین گذاشته ینی همش پر؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    30 1
    خیلی روش ابتدایی و الکی بود این شد طرح، نمی توانی برای انجام کار روزانه ات و نحوه تردد برنامه ریزی کنی
  • حسام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    32 4
    یک راه حل ساذه این است که می توان خودروهایی که برگه معاینه فنی از مراکز مجاز و رسمی تهران را دارند از طرح زوج و فرد معاف کرد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    5 0
    متاسفانه شما شورای شهر هر روز یک جور نصمیم می گیرید و اصلا هم به فکر شهروندانی که مالیات بیمه عوارض خودرو را میدهند نیستید که اینها را کامل باید پرداخت کنند اما چندسالیست که از خودروهایشان فقط حدود6ماه استفاده میشوددیروزتورایدومیگفتن دوربین گذاشتن برای طرح زوج وفردواگر مجوزورودخریدن که واردطر میشن امااگرنخریدن غیرمجازواردبشن باید20هزارتومان هم به شهرداری جریمه عوارض بپردازند واقعا این طرح های شما فقط مردم را به شما بی اعتمادتر میکندیعنی درمجموع با پولدادن هوا آلوده نیستاما با پول ندادن باترددخودروهواآلوده میشودچقدراجحاف درحق مردم میکنید؟متاسفم شما حقوق شهروندی را به دلخواه نشستین روی پول هرروز اینور وآنورش می کنید
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    42 2
    تو ايران اول طرح اجرا ميشه و بعد در موردش فكر ميشه.
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    24 4
    ابن همه هزينه واسه دوربین های جدبد کردن واسه سه ماه
    • بی نام US ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      5 2
      ا حتما دو تا خودرو با پلاکهای زوج و فرد دارید که ناراحت برداشتن این طرحید
  • ناشناس A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    131 0
    زوج و فرد از اول هم طرح بیخودی بود. باید جمع بشه تا مردم بتونند در شهر تردد کنند. بجای این محدودیت ها برای مردم، برن سراغ خودروسازها و صنایع آلوده کننده در شهر و اطراف تهران و اونها رو محدود کنند. این مسئولین هم دیواری کوتاهتر از دیوار مردم پیدا نکرده اند.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      52 0
      علاوه بر خودرو سازا باید سرویس حمل ونقل عمومی شهر اونقدر قوی و وسیع باشه که من خودم به این نتیجه برسم که اگه می خوام جایی برم با مترو یا اتوبوس برم نه اینکه به زور مجبور کنند که اینجا برو اونجا نرو الان انقدر سیستم حمل ونقل عمومی ضعیف و درب داغونه که آدم یه روز بخواد استفاده کنه پشیمون میشه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    18 1
    خیلی موافقم
  • سیاوش A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    27 7
    من پیشنهاد میکنم هواپیمای آب پاش برای رفع آلودگی هوا رو هم به این طرح اضافه کنیم تا تکمیل بشه.
  • علی A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    2 0
    آقا بسیار طرح خوبیه، شما کامل نخوندید این طرح میگه که خودروهای با آلودگی کم محدودیت تردد ندارند و کسانی هر روز مجبورند که بررسی کنند که خودروهای با آلودگی بالا دارند. این کجاش بده
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    20 0
    چه نقشه ای برامون کشیدین؟ به خدا دیگه بیشتر از این تو وسعمون نیست جریمه تقدیمتون کنیم.