وزیر راه و شهرسازی خبر داد:  شبکه ریلی عراق و ایران به هم متصل می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: امکان اتصال خط راه آهن ایران به عراق فراهم می‌شود و کسانی که قصد عزیمت به اماکن زیارتی عراق را دارند می‌توانند علاوه بر مسیر زمینی از سیستم ریلی نیز بهره‌مند شوند.


به گزارش خبرنگار خبر آنلاین در منطقه شلمچه عباس آخوندی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: موضوع پل شلمچه جزء موضوعاتی است که اتمام آن به طول انجامیده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفرگذشته که وزیر حمل و نقل عراق به ایران داشت توافق کردیم که کار ساخت این پل هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در جلسه هیئت وزیران نیز به تصویب رسیده است، افزود: قرار است در سفری که امروز به عراق داریم با طرف عراقی درباره جزئیات این موضوع صحبت کنیم و به توافق برسیم.

آخوندی با بیان اینکه با اجرای این پل امکان حمل و نقل ریلی به عراق ممکن می‌شود، ادامه داد: ریل قطار از سمت ما تا مرز شلمچه رسیده است و از طریق یک پل به عراق متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار شده که مسیری در حدود ۳۲ کیلومتر در سمت عراق ریل گذاری شود که جزئیات این طرح در سفر امروز مشخص می‌گردد.

عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه مسئولیت ساخت این پل با ما است، اضافه کرد: این موضوع برای ما حساس است چرا که بخشی از عرشه پل روی یکی از پایه‌های این پل می‌چرخد تا امکان عبور کشتی از زیر پل می‌سر شود که کار فنی بسیار پیچیده را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پل امکان اتصال خط راه آهن ایران به عراق فراهم می‌شود، تاکید کرد: کسانی که قصد عزیمت به اماکن زیارتی عراق را دارند می‌توانند علاوه بر مسیر زمینی از سیستم ریلی نیز بهره‌مند شوند.


آخوندی ادامه داد: عراق از طریق شبکه ریلی ایران به شبکه آسیایی وصل می‌شود و امکان حمل و نقل ریلی این کشور تا کشور چین از مسیر ایران میسر می‌شود که به نوبه خود اقدام بسیار بزرگی است.

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =