۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۳

به دنبال تجمع دوباره جمعی از کارگران کیان تایر که پیش از ظهر امروز در محل این کارخانه برگزار شد.

به دنبال تجمع دوباره جمعی از کارگران کیان تایر که پیش از ظهر امروز در محل این کارخانه برگزار شد، مسوولان اسلامشهر به منظور متقاعد کردن کارگران به این کارخانه رفتند و با تجمع کنندگان گفتگو کردند.

کارگران کیان تایر در گفتگو با خبرنگار ایلنا‏، اعلام کردند که به دلیل محقق نشدن وعده‌های داده شده صبح امروز برای مدتی در محوطه کارخانه تجمع کرده و آتش روشن کردند. به گفته کارگران پس آنکه فرماندار اسلامشهر به منظور گفتگو با کارگران در محل کارخانه ای حاضر شد؛ کارگران به تجمع خود پایان دادند تا در سالن غذاخوری با فرماندار اسلامشهر به گفتگو و مذاکره بپردازند.

بابک زنده جاه مدیر روابط‌عمومی کارخانه کیان تایر در رابطه با تجمع امروز گفت: دلیل این تجمع تاخیر در پرداخت مطالبات گذشته کارگران بوده است. وی بابیان اینکه مطالبات مورد بحث به مدیر خلع ید شده است کارخانه مربوط می‌شود؛ گفت: هرچند مدیریت موقت دولتی پرداخت این مطالبات را به عهده دارد اما به دلیل مشکلاتی که در تامین منابع وجود دارد پرداخت مطالبات و تامین مواد خام دچار تاخیراست.

زنده‌جا گفت: به دنبال ناتوانی مدیر قبلی، دولت از دی ماه سال گذشته اداره موقت کارخانه را به هیات نظارت بر صنایع واگذار کرده است. درهفته‌های گذشته نیز کارگران لاستیک ابرز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود علاوه بر برگزاری تجمعی مشابه به وزارت صنایع و معادن نیز مراجعه کرده بودند.

همان زمان گفته شد که به دنبال مراجعه کارگران به وزارت صنایع، گروهی 9 نفره از کارگران لاستیک البرزتوسط کارفرما اخراج شدند. پس از انتشار این خبر، روابط عمومی شرکت کیان تایر با انتشار جوابیه ای به نقل از کارگران هرگونه اخراج کارگران کیان تایر را تکذیب کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =