روزنامه ایران نوشت:

روز یکم دی‌ماه سال 93 پیرزنی 70 ساله با مراجعه به شعبه 10 بازپرس دادسرای ونک تهران ادعا کرد مردی ناشناس در نقش فامیل آنها که خانواده‌ای سرشناس هستند، وی را فریب داده و توانسته چهار میلیون تومان را به جیب بزند.
با توجه به چگونگی این اقدام تبهکارانه تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران دست به کار شدند و در نخستین اقدام به تحقیق از مالباخته پرداختند.
وی گفت: «در حال خروج از بانکی در شعبه میدان مادر بودم که مردی 30 ساله مرا با مشخصات فامیلی‌ام صدا زد و ادعا کرد پسر یکی از بستگان بسیار آبرومند ما است. پس از آن گفت که چرخ‌های خودرویش ترکیده و در خیابان شریعتی پارک شده است و به این بهانه از من خواست مقداری پول به او بدهم. من نیز به خاطر شناختی که از خانواده مورد ادعایش داشتم، باز به بانک برگشتم و چهار میلیون تومان گرفتم و به وی تحویل دادم، این مرد نیز سریع از بانک خارج شد و در لحظه خداحافظی وعده داد که به خانه‌مان آمده و پولم را باز می‌گرداند. پس از گذشت چند روز و در تماسی که با پدر این جوان داشتم، متوجه شدم پسرش از چند ماه پیش در مسافرت خارج از کشور است. آن زمان بود که فهمیدم از من کلاهبرداری شده و وی از نام فامیل من سوء‌استفاده کرده و حالا چطور این شخص فامیلی من و فامیلی بستگان مرا می‌دانست، نمی‌دانم.
هنوز این فامیل ناشناس ردیابی نشده بود که زنی 76 ساله ادعای مشابهی کرد و به کارآگاهان گفت: «در بانک شعبه گاندی نشسته بودم که مردی به من نزدیک شد و گفت «حالا دیگر فامیل خود را نمی‌شناسی!»، گفتم شما؟ که وی گفت «شما بگویید که من کی هستم؟»، چند نفر از بستگان خود را معرفی کردم تا سرانجام یکی از آنها به نام سام را معرفی کرد و گفت «بله، من سام هستم». در ادامه گفت «من دیشب از خارج آمدم، امروز در حال گذر از خیابان بودم که لاستیک خودرویم ترکید، قصد خرید لاستیک نو داشتم اما به خاطر اینکه پول کافی همراهم نبود، به در خانه شما آمدم، اما بچه‌ها گفتند که شما به بانک آمدید.» به این بهانه چهار میلیون و 500 هزار تومان پول گرفت و زمان خروج از بانک گفت «ظهر ناهار میهمان شما هستم و آن زمان پول را برایتان بازپس می‌آورم» اما هرچه ناهار منتظر ماندم، این مرد نیامد. پس از تماس با بستگان خود متوجه شدم از من کلاهبرداری شده است.»

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =