۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۲
روزهای پربرکت رجب، فرصتی برای تطهیر قلب ها

آیت الله جوادی آملی می گوید: «ماه پربرکت رجب، فرصتی برای تطهیر قلوب انسان ها است.»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اسراء نیوز، چند نکته از سخنان الله جوادی آملی در خصوص فضایل معنوی ماه رجب را در ادامه می خوانید.

ماه رجب، ماه درخواست انسان برای ارتقاء ظرفيت رشد معنوی خود است. درست است که بعضي از کارهاي بدي که کرديم از ما ظرفيت را گرفته است ولي ظرفيت‌ده، همچنان بخشنده است لذا از او ظرفيت طلب کنيد, استحقاق طلب کنيد, لياقت طلب کنيد و بعد از خداوند مسئلت کنيد که به اين ظرفيت, پاسخ مثبت بدهد و مظروف را عطا کند.

حدیثی از امام باقر(ع) هست که می فرماید: «هيچ سلامتي همانند سلامت دل نيست.» انسان، حیّ متألّه است، اگر قلب انسان, سالم بود انسان را کنترل مي‌کند و اصولاً قلب را قلب گفتند براي اينکه دائماً در تقلّب است، کارِ قلب, تحوّل ، تقلّب و انقلاب است, و اگر آدم اين را بخواهد نرم کند و به جاي خود بنشاند، صبر مي‌خواهد؛ اگر او به جاي خود نشست همه شئون زيرمجموعه خود را خوب مديريت مي‌کند.

ماه پربرکت رجب فرصتی برای تطهیر قلوب است. راز خلقت, عبادت است، اصل عبادت اين است که انسان در همه شئون زندگی بنده خدا باشد, و براي اين بندگي, يک راز و رمزي است که وجود مبارک پيامبر فرمود, انسان طرزي بايد با خدا سخن بگويد که گويا او را مي‌بيند.

قرآن کریم، شفابخش است، انس بیشتر با قرآن در ماه مبارک رجب توصیه می شود. خداوند می فرماید: ما قرآن را فرستاديم که شفابخش است، ما شفا آورديم نه دوا, ما طب نياورديم ما دوا نياورديم, ما عصاره حيات‌بخشي آورديم که شفاست.

انسان باید گوهر هستی خود را بشناسد، انسان اگر گوهر هستي خود را شناخت، خود را ارزان نمی فروشد چيزي که غير لقاي حق باشد و غير ابدي باشد و انسان را رها کند و افسوسش بماند اين در شأن انسان نيست، اگر شناخت که این گوهر, ابدي است، باید برای تهیه ره‌توشه ابدي، زادراه ابدي، مرکب ابدي، راحله ابدي فکر کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =