هیمالیانورد ایرانی در سلامت است/ عظیم قیچی ساز مشغول امداد به کوهنوردان بین المللی

اخبار رسیده از زمین لرزه ی نپال حاکی از آن است که عظیم قیچی ساز، هیمالیا نورد معروف ایرانی در سلامت کامل به سر می برد.

به گزارش خبر آنلاین، سایت اختصاصی عظیم قیچی ساز اعلام کرد که بدنبال وقوع زمین لرزه ی مهیب نپال، این هیمالیا نورد ایرانی با تماس تلفنی، از سلامت کامل خود خبر داده است.

بر اساس این گزارش، هیمالیا نورد ایرانی به همراه دیگر همنوردان خود مشغول امداد رسانی به کوهنوردان مصدوم است.

بر اساس اعلام عظيم قيچي‌ساز، تاکنون 3 کوهنورد کشته شده‌اند و حدود 40 نفر زخمي در چادر امداد تحت درمان هستند که حال 5 نفرشان وخيم است.

به گفته ی وی، هوا همچنان ابري‌ است و بارش برف آغاز شده است.

اخبار لحظه به لحظه ی زمین لرزه ی نپال بدین ترتیب در سایت این هیمالیا نورد ایرانی آمده است:

ساعت 12 ظهر به وقت نپال

"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني خبر داد دقايقي پيش بهمن مهيب و گسترده‌اي از کوه "پوموري" فرو ريخت. در شرايطي اين اتفاق رخ داده است که منطقه را مه فرا گرفته و ديد کافي وجود نداشت. عظيم مي‍گويد:"در چادرم دراز کشيده بودم که با لرزش شديد زمين به سرعت از چادر بيرون آمدم. همه جا رو مه فرا گرفته بود. کوهنوردان ديگر هم از چادرهايشان بيرون آمدند و همگي به سفيدي اطراف خيره شده بوديم. پس از چند ثانيه همه منطقه را پودر ضخيمي از برف پوشاند! همگي در کمپ اصلي سالم هستيم و هنوز نميشه تشخيص داد اين اتفاق زلزله بوده يا بهمن!!"

ساعت 14:30

"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني اعلام کرد متاسفانه 3 کوهنورد تا کنون کشته شده‌اند و حدود 30 نفر زخمي در کمپ اصلي مستقر هستند. "عظيم" در کنار "دکتر بهپور" به همراه ديگر پزشکان و کوهنوردان در حال رسيدگي و پانسمان مجروحان هستند.

ساعت 16:30

"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني خبر داد 3 کوهنورد تا کنون کشته شده‌اند و حدود 40 نفر زخمي در چادر امداد تحت درمان هستند. "عظيم "به نقل از "دکتر بهپور" گفت: "حال 5 نفرشان وخيم است." هوا همچنان ابري‌ است و بارش برف آغاز شده است.

ساعت 21

"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني اعلام کرد؛ مجروحان را در دو چادر بزرگ جاي داده‌ايم. پزشکان به نوبت همه شب را کشيک خواهند داد. همگي اميدوار هستيم در صورت بهبود هوا و توقف بارش برف فردا صبح چند هلي‌کوپتر از "کاتماندو" براي انتقال مجروحان به کمپ اصلي "اورست" بيايند.

همه کوهنوردان در چادر آشپزخانه دور هم گرد‌آمده‌اند و هيچ‌کس حاضر نيست که به چادر خود رفته و بخوابد!! روز سختي را پشت سر گذاشته‌ايم. شرپاها هنوز از خانواده‌هاي خود خبري ندارند! اخبار "کاتماندو" را پيگيري مي‌کنيم و بسيار متاسف هستيم!!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =