ایلنا نوشت:

پرداخت تسهیلات ۴۰ درصدی هنوز هیچ جا به تصویب نرسیده است. در عین حال بار‌ها رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده‌اند، اما این موضوع تنها در حد پیشنهاد وزرات صنعت، معدن و تجارت به شورای پول و اعتبار بوده است. بخش‌هایی از گفت‌وگوی محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را می‌خوانید:

-‌ پرداخت تسهیلات ۴۰ درصدی هنوز هیچ جا به تصویب نرسیده است. در عین حال بار‌ها رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده‌اند، اما این موضوع تنها در حد پیشنهاد وزرات صنعت، معدن و تجارت به شورای پول و اعتبار بوده است.

- سعی ما این است که حتما با توجه به شرایط و اولویت‌های دولت مبنی بر رونق تولید و صادرات سهم مناسب‌تری نسبت به سال گذشته برای صنعت و معدن دریافت کنیم، اما پیشنهاد ما تسهیلات ۴۰ درصدی است که امیدواریم به تصویب برسد.

- بنگاه‌ها براساس سیاست‌ها و روش‌هایی که برای توسعه فعالیت‌هایشان دارند اقدام به مذاکره با طرف خارجی می‌کنند، اما با باز شدن فضای اقتصادی کشور بسیاری از این مذاکرات و گفت‌گو‌ها به انعقاد تفاهم‌نامه نیز منجر خواهد شد؛ البته در حال حاضر بسیاری از این ملاقات‌ها در حد مذاکره است.

-  از کشورهای آلمان، روسیه، سوئد، ایتالیا و ژاپن آمده‌اند و مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

- در زمینه لوازم خانگی، صنایع پتروشیمی و نساجی گروه‌هایی آمده‌اند به عنوان مثال یک گروه بسیار بزرگ از تولیدکنندگان صنایع نساجی هفته گذشته به ایران آمدند و ملاقاتی با انجمن مربوطه داشتند و سیاست‌های تولید و صادرات در همکاری‌های مشترک مورد توجه قرار گرفت.

- در بخش اقتصادی و توسعه صنعتی حتما اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و ما امیدوارم صنایع خود را با ظرفیت‌هایی که بوجود خواهد آمد گسترش دهیم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =