۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸

تسنیم نوشت:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در سال ۹۴، حدود دوهزار حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه خواهد شد.

خسرو ارتقایی در نشست مشترک با اعضای شورای اطلاع‌رسانی استانداری تهران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود که با اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، حدود دوهزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان تهران پر و مسلوب‌المنفعه شود.

ارتقایی با بیان اینکه طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی برای استان تهران و شرکت آب منطقه‌ای تهران از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: قرار است افزون‌بر بستن چاه‌های غیرمجاز، 30 گروه گشت و بازرسی در سطح استان فعال شود و یک‌هزار دستگاه کنتور هوشمند نیز در چاه‌های مجاز و در مناطقی که بیشتر از حد مجاز برداشت آب دارند، نصب شود.

وی با بیان اینکه جایگزینی پساب با چاه‌های کشاورزی نیز در دستورکار شرکت آب منطقه‌ای تهران قرار دارد، گفت: تلاش می‌شود چاه‌های کشاورزی در مناطقی که امکان آن وجود داشته باشد، با پساب‌های موجود جایگزین شود؛ ضمن آنکه برنامه‌ریزی شده است حدود 40 میلیون مترمکعب جهت تغذیه مصنوعی دشت ورامین از محل پساب تامین شود.

ارتقایی یادآور شد: تمام دشت‌های استان تهران با مشکلات کسری آبخوان و فرونشست مواجه هستند، اما در طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی قرار است بر روی دشت‌های ورامین، پاکدشت، تهران، کرج و هومند-آبسرد برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد چراکه این سه دشت درمقایسه با سایر دشت‌ها از مشکلات کم‌آبی بیشتری رنج می‌برند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =