۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

ایسکانیوز نوشت:

نشست خبری معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محسن هاشمی با اشاره به حضور دکتر حسن روحانی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت در واحد علوم تحقیقات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فردا سه شنبه میزبان رئیس جمهور است و رئیس جمهور در این حضور تعدادی پروژه عمرانی را افتتاح خواهد کرد.

هاشمی در ادامه افزود: آموزش عالی در جهان و ایران سابقه قدیمی را داراست. اصولا آموزش عالی با فلسفه و پزشکی سپس معلمی و کم کم با رشته های کشاورزی و فنی و مهندسی پیشرفت کرد و اکنون مرز رشته های دانشگاهی به بیش از 5 هزار رشته رسیده است.

او در ادامه افزود: در گذشته آموزش عالی فقط به یک گروه های خاص تعلق می گرفت و الان خوشبختانه هم در جهان و هم در ایران کاملاً مردمی و توده ای شده است و هر توده با هر وضعیتی می تواند از آموزش عالی بهره مند شود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به جهش آموزش عالی در دهه 50 در ایران گفت: پس از انقلاب اسلامی این جهش چشمگیرتر بوده است و دانشگاه آزاد هم در دهه 70 باعث پیشرفت این موضوع شده بود.

هاشمی در ادامه با اشاره به تاریخچه حضور دانشگاه ها در جهان و ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هم پس از انقلاب با پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و قبول این واقعیت از سوی امام خمینی و کمک ایشان راه اندازی شد. دانشگاه آزاد اسلامی با 400 واحد دانشگاهی، 33 سال سابقه و 5 میلیون فارغ التحصیل خود به عنوان یک وزارت علوم در کشور فعالیت می کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های عمرانی دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی فقط با منبع شهریه حدود 10 میلیون متر مربع فضای آموزشی، اداری، کارگاه، ورزشی، فرهنگی، کتابخانه و... توانسته است محوطه های بسیار زیبایی را برای دانشجویان ایجاد کند.

هاشمی ادامه داد: 165 فعالیت عمرانی در حال ساخت در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که از این مقدار 1250 هزار متر مربع ساختمان در حال ساخت است. همچنین 150پروژه عمرانی در یک سال و نیم مدیریت جدید دانشگاه آزاد به اتمام رسیده است که فضایی حدود یک میلیون متر مربع را در بر گرفته است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد افزود: فردا انشالله با حضور رئیس جمهور 4 پروژه آموزشی، فرهنگی، کتابخانه و اسناد را به افتتاح خواهیم رساند که اولین پروژه با نام مجتمع آموزشی ابن سینا و در فضایی به مساحت 47 هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر 66 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه افزود: افتتاح پروژه بعدی مربوط به کتابخانه ای با نام مرحوم دکتر حبیبی خواهد بود که به جرأت می توانم بگویم پس از کتابخانه ملی به عنوان دومین کتابخانه بزرگ با امکان ذخیره یک و نیم میلیون کتاب و جزوه به افتتاح خواهد رسید. پروژه سوم مربوط به احداث و افتتاح مرکز اسلامی پیامبر اعظم و مسجد امام علی خواهد بود که با مبلغ 16 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین پارکینگ طبقاتی واحد علوم تحقیقات را خواهیم داشت که در فضایی به مساحت 75 هزار متر مربع به عنوان بزرگترین پارکینگ طبقاتی تهران با حضور رئیس جمهور به افتتاح خواهد رسید.

وی ادامه داد: مجموع این پروژه ها مساحتی در حدود 170 هزار متر مربع خواهد شد.

هاشمی در ادامه در خصوص فضاهای موجود در واحد علوم تحقیقات افزود: خود این واحد دانشگاهی مساحتی حدود 320 هکتار است که 120 هکتار آن را فضای سبز در بر می گیرد. همچنین 250 هزار متر مربع فضای عمرانی در این واحد وجود دارد که با افتتاح هایی که فردا انجام می گیرد نزدیک به 500 هزار متر مربع خواهد شد که این عدد از سرانه استاندارد آموزشی برای هر دانشجو بالاتر خواهد شد.

همچنین ما در آینده قصد داریم با دیگر پروژه هایی که در برنامه خود قرار داده ایم فضای عمرانی این واحد را به 600 هزار متر مربع برسانیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تهران منعقد شده بود افزود: در تفاهم نامه ای که بین دکتر میرزاده و دکتر قالیباف منعقد شد قرار شد خط 7 مترو یک ایستگاه در کنار واحد علوم تحقیقات داشته باشد. همچنین اکنون هم یک خط اتوبوس BRT برای استفاده دانشجویان در مسیر این واحد دانشگاهی قرار دارد.

محسن هاشمی در ادامه افزود: در داخل سایت واحد علوم تحقیقات یک شیب کوهستانی قرار گرفته است که به دلیل هزینه هایی مانند آلودگی و مالی که برای دانشگاه و دانشجویان به بار آورده تحقیقاتی را در این زمینه انجام دادیم و در نتیجه این تحقیقات حمل و نقل کابلی را بهترین گزینه جایگزین انتخاب کردیم و با این نوع حمل و نقل ظرفیتی حدود 2 هزار تردد را ایجاد خواهیم کرد.

 دانشگاه آزاد کوه‌خواری نکرده است


در نشست خبری معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن هاشمی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

محسن هاشمی در پاسخ به اولین سوال خبرنگاران در خصوص کوه خواری و استفاده دانشگاه آزاد از کوهها گفت: به هیچ وجه این اتفاق نیفتاده است ما همه پروژه ها را تا ارتفاع 1800 متر رعایت کرده ایم. البته یکسری از پروژه های قدیمی وجود داشته که آن زمان این قانون وجود نداشته است ولی پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت این موضوع به هیچ وجه هیچ پروژه ای را انجام نداده ایم و کاملاً این موضوع را رد می کنیم.

محسن هاشمی در ادامه در خصوص ضررهایی که در پروژه های باقی مانده از مدیریت قبلی به جای مانده است افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه درگیر پروژه های عمرانی بوده است. در دوره قبلی هم به علت دو مرحله زمانی که با تورم همراه بود این پروژه ها را دچار افت شد. این افت اول به خاطر وضعیت نامشخص پیمانکاران بود و دلیل دوم هم وجود همین تورم ها بود که با شهریه دانشجوها که به نوعی منبع اصلی درآمد دانشگاه محسوب می شد یکسان نبود.

او در ادامه افزود: پس از حضور دکتر میرزاده اولین کاری که با دستور میرزاده انجام شد نگاه منصفانه به قراردادهای پیمانکاران بود و همین موضوع باعث شد ابتدا پروژه های 70 درصد و سپس پروژه های 50 درصد را انجام دادیم. اکنون هم پروژه های بالای 30 درصد را انجام می دهیم و با اتمام این پروژه ها یک رکورد بر جای خواهیم گذاشت.

هاشمی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که بودجه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی چقدر است گفت: در قانون بودجه دانشگاه آزاد که به تصویب رسیده است 15 درصد را برای فعالیت های عمرانی اختصاص داده اند ولی به این علت که بعضی از واحدها با کمبود درآمد روبرو هستند یک قراردادی با بانک ها در راستای این موضوع که گردش پولی بسیار زیادی در دانشگاه آزاد وجود دارد منعقد شده است تا از این طریق بتوانند وام های ارزان قیمت به دانشگاه دهند. این روند استفاده از اعتبار باعث شد که دانشگاه بتواند موضوع پروژه ها را پیش ببرد. که این هم یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است.

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =