شرق نوشت:

دختری جوان آخرین روز فروردین با مراجعه به دادسرای ناحیه پنج تهران و طرح شکایتی، اعلام کرد شخصی به بهانه استخدام وی در شرکت هواپیمایی، از او کلاهبرداری کرده است. شاکی پس از معرفی به پایگاه دوم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «حدود یک‌سال پیش از طریق شبکه اجتماعی فیس‌بوک با جوانی به نام «فرشاد.ف» آشنا شدم که خود را خلبان و دارای مدرک تحصیلی دکترا و بالاتر معرفی کرده بود. مدتی از آشنایی من و فرشاد گذشت تا اینکه با یکدیگر ملاقات حضوری داشتیم. او در اولین ملاقات با لباس خلبانی آمد و مدعی شد باید برای پرواز به فرودگاه مهرآباد برود. پس از گذشت مدتی به‌واسطه علاقه شدیدی که به شغل میهمانداری هواپیما داشتم، از فرشاد درخواست کردم در صورت امکان، از ارتباطات خود در شرکت هواپیمایی برای استخدام من استفاده کند. او نیز با استقبال‌کردن از این پیشنهاد مدعی شد برای تسریع در انجام برخی امور استخدامی، باید مبلغی بپردازد. او به این بهانه، شش میلیون تومان از من دریافت کرد».شاکی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «مدتی از پرداخت پول به فرشاد گذشته بود تا اینکه او با دادن معرفی‌نامه‌ای که آن را روی سربرگ شرکت هواپیمایی[...] . نوشته بود، عنوان کرد معرفی‌نامه را نزد خودم نگه دارم تا آخرین هماهنگی‌های لازم را برای طی‌کردن دوره آموزشی میهمانداری، انجام دهد، اما پس از آن، دیگر از وی خبری نشد». همچنین شاکی گفت: «آنچه مرا مجبور به شکایت کرده، نه مبلغ شش میلیون تومان، بلکه وعده‌های دروغین فرشاد است که هر بار عنوان می‌کرد به‌زودی به‌عنوان میهماندار هواپیما استخدام خواهم شد و من نیز با اطمینان به حرف‌های او، موضوع آشنایی خود و فرشاد و استخدام در شرکت هواپیمایی را در میان اعضای خانواده، دوستان و... بازگو کردم».کارآگاهان با آغاز رسیدگی به پرونده، ضمن مراجعه به دفتر شرکت هواپیمایی[...] . اطلاع پیدا کردند شخصی به نام «فرشاد.ف» در این شرکت مشغول به‌کار نیست و معرفی‌نامه ارائه‌شده به مال‌باخته، جعلی است. چندنفر دیگر حین تحقیقات پلیسی، با مراجعه به اداره آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. سپس کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد فرشاد در فرودگاه مهرآباد شدند و ضمن انجام هماهنگی با عوامل حراست و پلیس فرودگاه مهرآباد، سرانجام متهم را چند روز پیش با کیف و لباس فرم خلبانی دارای درجه کاپیتانی در ترمینال شماره دو فرودگاه مهرآباد مشاهده کردند. متهم در زمان دستگیری، با ایجاد جوسازی، قصد داشت فرار کند، اما درنهایت بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شد.
کارآگاهان در ادامه، موفق به شناسایی ده‌ها مال‌باخته دیگر شدند که متهم به بهانه استخدام آنها در مشاغل «میهمانداری» و «اداری»، اقدام به دریافت مبالغ چند میلیون تومانی از آنها کرده بود.
متهم ٢٨ساله که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، گفت: «به‌دلیل علاقه شدید به خلبانی، لباس تهیه و خودم را با عنوان خلبان در شبکه‌های اجتماعی معرفی کردم. طی این مدت، با مطالعه دقیق درباره خلبانی و انواع هواپیماهای مسافربری، اطلاعات نسبتا دقیقی کسب کردم، همچنین قصد داشتم با پولی که از طریق شکات به‌دست می‌آورم، هزینه دوره‌های آموزشی ویژه خلبانی را تأمین کنم»


17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =