آشنایی با مفاهیم قرآنی به حفظ سلامت و معنویت جامعه کمک می کند

استاندار کرمانشاه گفت: آشنایی با مفاهیم قرآنی برکات و ثمرات بسیار زیادی برای جامعه دارد که یکی از آن ها کمک به حفظ سلامت و معنویت اجتماع است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، ابراهیم رضایی بابادی که در دیدار با معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می گفت در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه طی این سال ها با تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری علوم قرآنی در کشور رشد بسیار زیادی کرده است.

وی افزود: مدیریت ارشد استان از برنامه هایی که زمینه گسترش علوم و معارف قرآنی را فراهم می سازد و معنویت جامعه را ارتقاء می دهد کاملاً حمایت می کند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر این نکته که باید زمینه ای را فراهم کرد تا آموزش مفاهیم و علوم قرآنی در خانه ها گسترش پیدا کند، عنوان کرد: امروزه در اغلب کشورهای مسلمان خانه ها تبدیل به محافل قرآنی شده اند و در کشور ما نیز زمینه نهادینه کردن این فرهنگ کاملاً وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی دیدگاه های سطحی در جامعه گفت: عده ای فکر می کنند کسانی که ظاهری امروزی دارند و ریششان را از ته می زنند انسان های معتقدی نیستند در حالی که بسیاری از همین جوانان که پوشش امروزی دارند نمازشان را اول وقت می خوانند. در واقع ما چسبیده ایم به ظاهر و باطن را رها کرده ایم.

در ادامه این دیدار معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این معاونت هرچند تازه تشکیل شده ولی هم اکنون امر در برنامه ریزی در حوزه قرآنی به یک جایگاه مهم و اثرگذار تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی در ادامه به تشریح اولویت های این معاونت پرداخت و اظهار کرد: به دنبال اجرایی کردن چند برنامه مشخص و موثر در سطح کشور هستیم که از جمله آن ها می توان به موضوعاتی مانند هنر و قرآن، تدبیر و تفکر در حوزه قرآنی و حمایت از پژوهش های قرآنی، ساماندهی حوزه های قرآنی و ارتقای دانش این مجموعه ها و توسعه آن ها به استان ها اشاره کرد.

در بخش دیگری از این برنامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: 75 موسسه قرآنی و 470 کانون مساجد در استان داریم که به فعالیت قرآنی مشغول هستند و اغلب این موسسات از نظر تجهیزات و فضا دچار مشکل هستند.

رحیمی زنگنه افزود: خوشبختانه امسال در قالب کمک های فنی و اعتباری به 20 موسسه قرآنی وام با کارمزد 4 درصد اختصاص یافته است.
وی در ادامه سخنانش از اجرای برنامه هفته قرآنی در استان خبر داد و گفت: در این برنامه که با موافقت معاونت محترم قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روبرو شده است، یک هفته تمام در همه شهرستان ها برنامه های قرآنی و نمایشگاه کتاب های قرآنی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =