مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه زمینی به وسعت 15 هکتار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، سرهنگ مرادعلی محمدی در جمع خبرنگاران از آغاز احداث باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه در سال جاری خبر داد و گفت: تصمیم نهایی بر این شده تا باغ موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه تحت عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ورودی شرقی کرمانشاه(جاده همدان به کرمانشاه) و در بخشی از پادگان توحید ساخته شود.

وی گفت: برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه زمینی به وسعت 15 هکتار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه با تاکید بر اینکه هنوز اعتبار و زمان مورد نیاز برای احداث این پروژه مشخص نشده، گفت: پس از انجام مطالعات لازم جزئیات مربوط به اعتبارات و زمان احداث پروژه مشخص خواهد شد.

محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه ساخت این باغ موزه در دستور کار جدی است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا در بحث ساخت این باغ موزه تمامی مراکز، نهادها و اقشار شرکت داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ از استان کرمانشاه آغاز و در این استان پایان یافت، ابراز امیدواری کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس در شان مردم این استان به عنوان دومین استان جنگی کشور باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه همچنین با بیان اینکه گسترش یادمان مرصاد در سطح وسیع را در برنامه داریم، گفت: اجرایی شدن این پروژه از نیمه دوم سال آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به در دست اقدام بودن کار طراحی یادمان کرندغرب، افزود: همچنین فاز یک یادمان مطلع‌الفجر نیز درشش ماهه ابتدای سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی در ادامه با اشاره به تغییر رویکردها نسبت به استان کرمانشاه از سال 90 و پس از سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، گفت بنیاد حفظ آثار در بحث تهیه زیرساخت ها در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه اقدامات خوبی را انجام داده است.

در دست چاپ بودن 50 کتاب در حوزه دفاع مقدس در قالب کنگره سرداران و 9800 شهید استان، افزایش تعداد اساتید برای تدریس دفاع مقدس در دانشگاه های استان به 70 نفر، رونمایی از چند جلد کتاب کودک مختص شهدای استان کرمانشاه از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل است که محمدی از آن‌ها یاد کرد.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =