تنها فرمول کارساز واثر بخش و راهگشا در مسیر مسئولین : « هم دلی و هم زبانی با ملت» است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : موضوع انرژی هسته ایِ کشورمان که از سالها پیش به خاطرِ خوش خدمتیِ منافقین به دشمنانِ جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک مسئلهٔ مهم بین المللی شد٬ این روزها ویکی دو ماهِ آینده راندِ نهاییِ خویش را درمذاکره با کشورهای موسوم به ۱+۵ پشت سرمی گذارد. لازم است هرچند به صورت کلی نوعِ رفتار غربی ها٬ نهادهای بین المللی٬ اسراییل وآمریکا را در قبال این حق کاملاً طبیعی والبته حیثیتی وضروری ملت ایران مرور کنیم تا ماهیّت کاملا سیاسی و از روی عناد طرف غربی با دانش بومی وصلح آمیز هسته ای کشور ما آشکار شود.

اول: ادعای اروپایی ها با خط دهی آمریکای معلوم الحال و لابی صهیونیست ها مبنی بر رویکرد نظامی داشتنِ پیشرفت های هسته ای ایران بارها و بارها در اظهارات بازرسان و کارشناسان آژانس انرژی اتمی نقض شده است.اگرچه در برخی موارد٬ شاهد برخی موضع گیری های ایهام گونه و ابهام آفرینِ مدیرانِ آژانس بوده ایم.نوعاً سیاسیون وکسانی که مسائل بین الملل را رصد می کنند٬ می دانند که حتی آژانس انرژی اتمی هم از نفوذ و غرض ورزی های استکبار جهانی مصون نبوده و در مواردی از وظیفهٔ فنی٬ علمی، نظارتی وحمایتی خویش فاصله گرفته وتبدیل به اهرم و ابزاری برای پیش برد خواست زیاده خواهانِ بین المللی شده است!
دوم: علی رغم سیطرهٔ امپراتوری رسانه ای غرب بر افکار عمومی دنیا، فراوانند وجدانهای آگاه وبیداری که اذعان می کنند موضوع هسته ای بهانه ای بیش نبوده ودشمنان جمهوری اسلامی در اصل مخالف پیشرفت ملت ایران هستند.موضع خیلِ عظیم کشورهای عضوجنبش عدم تعهد، شاهد و سند این ادعاست. اما آنچه بیش از دلیل فوق برای ما حجت بوده وسندی تاریخی محسوب می شود فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت ساخت و استفاده از سلاح اتمی؛ و همچنین، فرهنگ و پیشینهٔ نجابت خو و صلح جوی ایرانیان در تمام ادوار است.

سوم: حالا خنده دارترین طنز سیاسی تاریخ این است، آمریکا با اینکه سابقهٔ سیاه و نحسِ حملهٔ اتمی به هیروشیما ناکازاکی و حمله نظامی به کشورهای خاورمیانه و ویتنام را در کارنامه پلید خود دارد و همه جا حامی ِ مهاجمان به کشورهای مظلوم بوده و هست؛ در عین حال که در قبال ضرادخانه های خود و اروپا و اسراییل رویکرد توسعه ای و حمایتی دارد، در مواجهه با ایران٬ خود را نگران صلح جهانی وانمود می کند! .باید پرسید؛ نتیجه این نقش بازی کردن های آمریکا چه بوده وچقدر توانسته به صلح جهانی کمک کند؟
بگذریم؛
دولت یازدهم ابتکارِ عملی را به ساحت رهبری و مردم پیشنهاد داده و نظر آنان را برای انتقال پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه و همچنین حمایت مشروط رهبری را برای مذاکره با کشورهای ۱+۵ جلب کرد.تا جایی که رهبر عالی قدر انقلاب در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند: در ایران هیچ کس با اصل مذاکره مخالف نیست بلکه انتقاد ها معطوف به شرایط و محتوای مذاکرات است( نقل به مضمون)
نویسنده با اینکه از ابتدا، پیرو موضع رهبر فرزانه انقلاب جزء حامیان تیم مذاکره کننده بوده و بارها حمایت خود را ابراز داشته در این روزهای حساس، از باب انجام وظیفه برخود لازم می داند هشدار جدی مردم و رهبردلسوز را پیرامون غیر قابل اعتماد بودن آمریکا وطرف غربی به تیم مذاکره کننده متذکر شود.به خصوص که در روزهای اخیر اظهار نظر عضو ارشد واثرگذار تیم مذاکرات( جناب آقای عراقچی) مبنی بر تعریف بازرسی مراکز نظامی در پروتکل الحاقی، خارج از چهارچوب اختیارات ایشان بوده و دست آوردی جز به طمع انداختن طرف مقابل نداشته و نخواهد داشت.ضمن اینکه بازرسی از مراکز نظامی جزء مواد پروتکل الحاقی نیست لازم است ایشان توضیح داده و شفاف تر صحبت کنند.
اصل یکصد و ده قانون اساسی نیز قوای نظامی و انتظامی را تحت فرماندهی رهبری معرفی نموده به علاوه اینکه هرگونه بحثی جز موضوع هسته ای خارج از مأموریت تیم هسته ای است باید بگوییم مراکز نظامی بویژه توان موشکی ایران که جنبه بازدارندگی دارد جزء ناموس ملت بوده و کسی حق دخالت٬ اظهار نظر و فضولی در مورد قابلیت های دفاعی ما را ندارد.
سخن آخر اینکه: ما باز هم در راستای حمایت و تقویت تیم مذاکره کننده یاد آور می شویم، اگر دنبال یک توافق خوب و پایدار هستید مقتدر باشید و در موضع ضعف ظاهر نشوید خصوصاً که غربی ها عادت سگ دارند و اگر در شما احساس ترس و تردید کنند بیشتر هجوم می آورند! شما مطمئن باشید غربی ها و آمریکا به توافق نیاز مبرم دارند.اگرچه در صورتی که توافق صورت نگیرد هم فرمول کارساز واثر بخش « هم دلی و هم زبانی با ملت» راهگشای مسیر مسئولین خواهد بود.
برای عبور از این پیچ تاریخی ، کسی که راهنماست و فرمان را به دست دارد مطمئن است،سرنشینان که ملت خوش سابقه ایران هستند هم به او باور راسخ دارند، شما مسئولین هم گوش کنید و در جای خود بنشینید تا زمین نخورید
والسلام - علیرضا حسینی امام جمعه درمیان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =