تأثیر مثبت گزارش ذخایر نفت خام آمریکا/افزایش صادرات عراق بار دیگر سبب کاهش بهای نفت خواهد شد؟

در پی پیش بینی ها درباره درباره کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا ؛ بهای نفت روز پنجشنبه در بازار آسیا با افزایش همراه شد.

این در حالی است که دلالان بازار نفتی همچنان درباره عرضه بیش از اندازه نفت در بازار نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئیه 21 سنت افزایش یافت و به بشکه ای 57 دلار و 72 سنت رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز برای تحویل در ماه ژوئیه با 46 سنت افزایش بشکه ای 62 دلار و 52 سنت معامله شد.

گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا درباره میزان ذخایر نفتی این کشور که معمولا چهارشنبه ها منتشر می شود این هفته به سبب تعطیلات عمومی آغاز هفته روز پنجشنبه - امروز - منتشر خواهد شد. نیکلاس تئو تحلیل گر ارشد بازار در موسسه سی ام سی مارکتز در سنگاپور می گوید گمانه زنی های حاکی است میزان ذخایر نفت خام آمریکا بار دیگر کاهش خواهد یافت و به نظر می رسد انتشار این گزارش تأثیر مثبتی بر بهای نفت در بازارها خواهد داشت  .

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ تحلیل گران پیش بینی می کنند میزان ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی دو میلیون بشکه کاهش یابد. در حال حاضر میزان ذخایر نفتی آمریکا 482 میلیون و 200 هزار بشکه است . دلالان بازار نفت امیدوارند کاهش سطح تولید نفت خام در آمریکا به همراه افزایش تقاضا در فصل تابستان سبب کاهش عرضه نفت در بازارها شود، عاملی که سبب شد بهای نفت طی ماه های ژوئن و ژانویه پنجاه درصد کاهش یابد.

دلالان همچنین گزارش ها درباره افزایش صادرات نفت عراق را از نزدیک زیر نظر دارند ، موضوعی که می تواند بار دیگر سبب افزایش عرضه نفت در بازارها شود.

سانجیو گوپتا رئیس بخش نفت و گاز آسیا-اقیانوس آرام در موسسه ای آی می گوید عراق قصد دارد در بازار جهانی ؛ صادرات خود را 25 درصد افزایش دهد و آن را به سه میلیون و 750 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن برساند. او همچنین گفت اگر چنین اتفاقی رخ دهد روند عرضه بیش از اندازه نفت در بازارهای جهانی همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

منبع:فرانس پرس

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =