یکی از مسائلی که در جلسه اضطراری پنجشنبه و جمعه آینده در آستانه فینال لیگ قهرمانان در برلین به آن پرداخته می شود رسیدگی به وضعیت کشورهای سرکش اروپایی است.

فرخ حسابی - خبرآنلاین؛ هجده تیم عضو یوفا از جمله روسیه و هم پیمانانش در بلوک شرق در کنار اسپانیا و فرانسه - وطن میشل پلاتینی رییس یوفا- در پروسه انتخابات فیفا دقیقا برعکس آن چه که یوفا از آنان درخواست کرده بود عمل کرده و اصلا به شاهزاده علی بن آل حسین رای نداده بودند. روسیه همواره از هواداران بلاتر بوده و ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور در سخنرانی عمومی خودش از او حمایت کرده بوده. اسپانیا و فرانسه هم از جمله کشورهایی هستند که ورزش آن ها از سرمایه گذاری های قطری ها سود شایانی برده. نماینده هر دوی این کشورها که عضو بخش اجرایی فیفا هستند در رای گیری سال 2010 برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022 طبعا به قطر رای داده بودند. در حالی که بلاتر خودش را برای پنجمین دوره چهار ساله اش آماده می کند شاهزاده علی و مقامات یوفا در تلاش هستند تا دریابند در میان 53 عضو یوفا چگونه این همه رای به صندوق بلاتر ریخته شده. یکی از منابع نزدیک به شاهزاده علی که در مقابل 133 رای بلاتر تنها 73 رای آورده می گوید:« ما معتقدیم که هجده تا از کشورهای اروپایی حتما به بلاتر رای داده اند. بررسی ها نشان می دهد که بخشی از 73 رای داده شده به وی از کشورهای آمریکایی آمده است. »
یکی از منابع خبری فیفا هم به «میل آن ساندی» گفته که هواداران بلاتر در اروپا کشورهای زیادی را شامل می شود از جمله ترکیه، قبرس، فنلاند، فرانسه، اسپانیا و روسیه.
به این ترتیب یکی از مسائلی که در جلسه اضطراری پنجشنبه و جمعه آینده در آستانه فینال لیگ قهرمانان در برلین به آن پرداخته می شود رسیدگی به وضعیت کشورهای سرکش اروپایی است که آب به آسیاب رقیب ریخته اند. اما کاملا مشخص است که تهدید قبلی پلاتینی مبنی بر تحریم جام جهانی توخالی بوده و عملی نخواهد شد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =