پربیننده ترین اخبار اقتصادی یکشنبه/ اعلام شرایط اعطای وام مسکن، یارانه نقدی و بوی نامطبوع برنج هندی

ثبت نام وام 80 میلیون تومانی مسکن، بازیکن دو متر و شانزده سانتی متری بسکتبال، یارانه نقدی، موسسه میزان، برنج هندی، موسسات غیرمجاز و مسیرهای خارجی جدید فرودگاه امام(ره)، پربیننده ترین اخبار اقتصادی روز یکشنبه بود.

بانك مسكن در فاصله دو هفته بعد از تصويب طرح راه‌اندازي صندوق پس‌انداز «يكم» در جلسه 29 ارديبهشت ماه شوراي پول و اعتبار، توانست دستورالعمل اجرايي اين طرح را تدوين و نهايي كند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صندوق پس‌انداز «يكم» سه‌شنبه هفته جاري در مراسمي با حضور وزير راه‌وشهرسازي، مديرعامل بانك مسكن و مقامات ارشد بانك مركزي به‌صورت نمادين در يكي از شعب بانك مسكن شهر تهران تشكيل و همزمان، در ساير شعب بانك مسكن امكان افتتاح حساب و ‌نام‌نویسی از متقاضيان تسهيلات جديد خريد در اين صندوق، فراهم مي‌شود. صندوق پس‌انداز «يكم» به سپرده‌گذاراني كه تحت شرايط مشخص، مبالغي را در حساب بانك مسكن براي دوره زماني معين سپرده‌گذاري كنند، سه نوع وام خريد 80، 60 و 40 ميليون توماني به ترتيب به ساكنان تهران، شهرهاي بزرگ و مناطق شهري كوچك پرداخت مي‌كند. این جا را ببینید.


بازیکن دو متر و شانزده سانتی متری بسکتبال که فعال اقتصادی شد
بازیکن دو متر و شانزده سانتی متری لیگ ملی بسکتبال ایالات متحده اعتقاد دارد که در حال حاضر یک فعال اقتصادی است، دوست دارد خودش را استاد لذت بردن از بیزنس بداند. 
شکیل اونیل (شَگ) بازیکن دو متر و شانزده سانتی متری لیگ ملی بسکتبال ایالات متحده فقط یک بازیکن موفق نیست، او یک فعال اقتصادی و بازیگر تجاری موفق هم هست. او به دعوت مرکز رهبران اقتصادی موفق دانشگاه جورج تاون در مدرسه بازرگانی مک دانای این دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شد و به سوالات دانشجویان پاسخ داد. این جا را ببینید.

یارانه نقدی 33 هزار تومان بیشتر پرداخت شد
گرچه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی فعلی طی بیش از چهار سال گذشته و در جریان جهش های تورمی اکنون ارزشی حدود 20 هزار تومان را هم ندارد؛ اما قرار قانون همین رقم هم نبوده است. آنطور که اخیرا نوبخت-رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی- گله مندانه نسبت به شرایطی که دولت فعلی برای پرداخت یارانه نقدی و هزینه های سرسام آور آن اعلام کرده دولت دهم باید میزان یارانه نقدی را حدود 12 هزار تومان تعیین و پرداخت می کرده است. پرداخت بیش از 33 هزار تومان بالاتر از آنچه که قانون هدفمندی یارانه‌ها و میزان درآمد و هزینه آن برای توزیع نقدی تعیین کرده بود، کار را به جایی رساند که اکنون حجمی بالغ بر 190 هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف شده ولی هیچ یک از تعهدات دولت در مقابل قانون هدفمندی یارانه‌ها انجام نشده است. این جا را ببینید.

سپرده گذاران موسسه میزان، چگونه پول شان را پس می گیرند
دادستان عمومي و انقلاب مشهد از استقرار هيات تصفيه سپرده گذاران شرکت تعاوني ميزان در شعبه مرکزي اين شرکت خبر داد و روند پرداخت مطالبات مردم را تشريح کرد. 
«قاضي غلامعلي صادقي» گفت: طبق تصميم مراجع قانوني، شرکت تعاوني ميزان منحل شد و بانک مرکزي نيز قصد صدور مجوز با عنوان موسسه و يا هر عنوان ديگري درباره اين شرکت را ندارد. این جا را ببینید.

برنج‌های هندی چرا هنگام پخت بوی نامطبوع می‌دهند؟
دبیر انجمن برنج کشور درباره اینکه چرا برنج‌های هندی هنگام پخت بوی نامطبوع می‌دهند؟، توضیحاتی ارائه کرد. 
جمیل علیزاده شایق در مورد علت بوی نامطبوع برنج‌های هندی هنگام پخت این محصولات، اظهار داشت: اصولا برنج‌های هندی وارداتی این بو را دارند و نامعطر هستند. این جا را ببینید.

5 هزار میلیارد تومان پول ناپدید شد
ماجرای ادامه فعالیت موسسات غیرمجاز ابعاد تازه تریی به خود گرفته است. 
آخرین گزارش ها نشان می دهد که 6 موسسه غیرمجاز مالی و اعتباری 100 هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار دارند. برهمین اساس به تازگی رئیس کل بانک مرکزی از ارجاع پرونده این موسسات به دادگاه های ویژه خبر داده است. مدتی پیش از این انتشار این خبر نیز اطلاعاتی در مورد بررسی پرونده این موسسات در شورای عالی امنیت ملی منتشر شده بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز چندی پیش در مراسمی که اتاق ایران میزبان آن بود، گفته بود:« وقتی یک ماست بندی غیرمجاز راه اندازی می شود، بخش های نظارتی به سرعت با آن برخورد می کنند ولی با موسات غیرمجاز برخورد نمی شود.» بررسی ها نشان می دهد که راه اندازی یک واحد صنفی ماست بندی حداقل به شش نوع مجوز نیاز دارد ولی در همین شرایط راه اندازی موسسه مالی و اعتباری حداکثر با سه نوع مجوز امکان پذیر است. این جا را ببینید.

برقراری سه مسیر خارجی جدید از فرودگاه بین‌المللی امام(ره)
بعد از برنامه ریزی برای انجام ۶ مسیر بین المللی جدید از ایستگاه پروازی امام خمینی(ره) در مسیرهای تهران - منامه، تهران - مسکو، تهران - سن‌پترزبورگ، تهران - آتن، تهران - میلان و تهران - سوچی، سه مسیر جدید پروازی دیگر در مسیرهای تهران-اسپارتا (ترکیه)، تهران-لارناکا (قبرس) و تهران- تفلیس (گرجستان) از فرودگاه بین المللی امام خمینی به زودی توسط شرکت هواپیمایی ماهان راه اندازی می‌شود. این جا را ببینید.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =