واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: آمریکا به این نتیجه رسیده است که سرعت فعالیت های داعش در رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر از آمریکا است.

این روزنامه آمریکایی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم مارک مازتی و مایکل گوردون نوشت : وزارت امورخارجه آمریکا در یک ارزیابی داخلی، تصویر تیره ای از تلاش های دولت باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور و متحدان خارجی وی در جنگ با ماشین پیام رسان داعش به تصویر کشید.

این ارزیابی چند ماه پس از آن منتشر شد که وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود در نظر دارد به مبارزات رسانه های اجتماعی علیه این گروه شبه نظامی جان تازه ای بدمد. با این حال، اکنون به این نتیجه رسیده است که هزاران پیام خشونت آمیزی که هر روز داعش منتشر می کند به طور موثری تلاش های برخی از ثروتمند ترین و از نظر فن آوری پیشرفته ترین کشورهای جهان را مغلوب کرده است.

این ارزیابی در بحبوحه انتقادات گسترده از ضعف مبارزه با داعش منتشر شد. جنگجویان این گروه اخیرا شهر رمادی را در غرب بغداد تصرف کردند و بیش از یک سال است که فلوجه و موصل را نیز اشغال کرده اند.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا بارها گفته اند انتشار پیام های منفی در مورد داعش یکی از راهبردهای اصلی شکست این گروه است. اما مقامات دولت اوباما اذعان کرده اند که این گروه در انتشار پیام های خود سریعتر از آمریکا در خنثی کردن آنها عمل می کند.
این ارزیابی داخلی را ریچارد استنگل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه دیپلماسی عمومی و امور عمومی برای جان کری، وزیر امور خارجه این کشور نوشته است.

یک مقام دولت اوباما این گزارش را که برچسب «حساس اما طبقه بندی نشده» دارد به روزنامه نیویورک تایمز داده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =