فردوسی‌پور هم در برنامه‌اش شفاف است هم در ترجمه/ مراسم رونمایی «هنر شفاف‌اندیشیدن» برگزار شد

عادل فردوسی‌پور، به مجموعه موزه سینما رفت تا در مراسم رونمایی کتاب تازه‌اش «هنر شفاف اندیشیدن» شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم علیاکبر فرهنگی پدر علم مدیریت رسانه کشور، باقر ساروخانی استاد ارتباطات و … حضور داشتند.

در این نشست علیاکبر فرهنگی درباره فردوسی پور گفت که او از هر جهت برجسته است:‌ «هم از نظر ورزشی، هم رسانهای، هم ادبی و هم مسائل زبانشناختی. کتاب «هنرشفاف اندیشیدن» کار قشنگی است و یکی از مباحث قابل توجه در عصر حاضر هم همین شفاف اندیشی است.»

او گفت که این کتاب به خوبی مخاطب را با انواع روشهایی که ذهن را به حرکت در میآورد و به نوعی خلاقیت را برمیانگیزد آشنا میکند. درباره ترجمه کتاب هم اظهار داشت: «ترجمه کتاب بسیار روان و سلیس است. من پیشتر هم ترجمههای آقای فردوسیپور را خوانده بودم. ایشان هم در برنامه تلویزیونیاش شفا است، هم در نوشتن و ترجمه. تقریبا میتوان گفت در این زمینه استاد است.» 

این استاد ارتباطات اظهار امیدواری کرد تیم ملی ایران در جام جهانی جایگاهی پیدا کند و ادامه داد: «آقای حاج رضایی هم در این برنامه حضور دارند و امیدوارم به نفس ایشان که مستجاب الدعوه هستند گشایشی برای وضعیت فوتبال ما به وجود بیاید.» 

اما باقر ساروخانی دیگر میهمان این مراسم درباره کتاب گفت:‌«اولین نکته عنوان کتاب است که خیلی خوب است، اندیشیدن! آن چیزی که انسان را از باقی مخلوقات خدا متمایز میکند، همین اندیشیدن است. در کتاب آسمانمان هم فرموده که «یتفکرون فی خلق السماوات و الارض» و بعد هم میگوید خدایا تو این همه کائنات و جهان را بیخود خلق نکردهای! خدا هم دوست ندارد آدمها همین جور و بیدلیل بگویند «ماشاالله! یا خدا آفرین» اول فکر کنند بعد بگویند الحمدلله! بنابراین با کتاب خوبی روبرو هستیم چون ما را به فکر کردن دعوت میکند.» 

او افزود: «نکته دیگر درباره این است که چگونه گفتن مهم تر از چه گفتن است. یعنی این که چگونه حرف را بزنیم، مهمتر از این است که چه چیزی را بگوییم. شاید کمتر روی این قضیه فکر کرده باشیم و در واقع از آن غافل هستیم. یک فصل دیگر این کتاب می‌گوید که چطور زندگی کنیم. راهکارش هم این است که به گونه ای که انگار فقط یک روز زنده هستیم.

وی افزود: گذشته ها گذشته، از آینده هم که خبر نداریم. پس مهم این است که از فرصت امروز استفاده کنیم. دوران جوانی قشنگ است، دوران پیری هم قشنگ است و من از لحظه لحظه اش لذت می برم. حال، فرصت طلایی است که باید از ان استفاده کرد.»

 

ساروخانی گفت: «روح کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» این است که ما را از غریزه محض حیوانی بیرون بیاییم و تبدیل به انسانی بشویم که می داند چگونه مدیریت و زندگی کند.»

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا تنهایی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    32 3
    من این کتاب را خواندم. بسیار کار خوبی است. دست ایشان بابت ترجمه درد نکند