مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری کنگره ملی احمد عزیزی در یازدهم و دوازدهم آبان ماه امسال خبر داد و گفت: برگزاری این کنگره به دلیل کمبود اعتبار با تاخیر مواجه شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم رحیمی زنگنه در نشست خبری که امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه این نمایشگاه دارای 60 غرفه است، اظهار داشت: 10 ناشر کرمانشاهی در این نمایشگاه حضور دارند و 10 غرفه نیز به نرم‌افزارهای قرآنی اختصاص یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به اجرای برنامه‌های جانبی همچون برگزاری نشست، سخنرانی‌های قرآنی و شب شعر در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری آیین سنتی همچون معراج‌نامه خوانی، اذان، گلدسته خوانی با حضور 12 منطقه فرهنگی از سراسر کشور در سه شب 12، 13 و 14 ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت امام حسن(ع) از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه است.

رحیمی زنگنه از برگزاری 28 محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: 15 درصد از یک هزار و 150 مسجد استان دارای کانون فرهنگی هستند که 476 مورد آن‌ها در اوقات فراغت دارای برنامه‌های متنوعی هستند.

وی با اشاره به اینکه از میان 476 کانون فرهنگی مساجد 288 در روستاها و 188 کانون نیز در شهرها فعال هستند، افزود: 120 کتابخانه کانون فرهنگی مساجد، 10 کتابخانه دیجیتال، 29 خانه نور و 29 کانون تخصصی در ایام تابستان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از اوقات فراغت فعال هستند.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در حال حاضر دارای 75 هزار عضو هستند، گفت: مجموع اعتبار تعیین شده برای کانون‌های فرهنگی مساجد 320 میلیون تومان است که به فراخور فعالیت‌ها به هر یک بودجه‌ای تخصیص می‌یابد اما به طور میانگین برای هر کانون 700 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری همایش غزل‌سرایان کرمانشاهی در توسط انجمن‌های ادبی در روز ملی کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: یادنامه بهزاد کرمانشاهی که از مجموع مقالات 40 نفر از ادبا و هنرمندان برجسته کشور همزمان با روز ملی خلیج فارس رونمایی می‌شود و این یادنامه در 700 صفحه تدوین می‌شود.

رحیمی زنگنه به برگزاری روز خبرنگار به صورت باشکوه در استان اشاره کرد و افزود: همایش سراسری امام رضا(ع) در آیینه ادبیات تطبیقی که در راستای آن تاکنون بیش از 40 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است 27 مرداد ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود و تا 15 تیر ماه نیز برای ارسال آثار فرصت باقی است.

وی با بیان اینکه جشنواره سراسری اقوام ایرانی به عوان یک رویداد فرهنگی برجسته در صورت وجود اعتبار چهارم شهریور ماه امسال برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره شامل چهار بخش موسیقی مقامی، محلی آیینی مناطق فرهنگی ایران، تئاتر آیینی و نقالی، نمایشگاه مد و لباس اقوام ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شود.

رحیمی زنگنه با اشاره به اینکه نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور بیش از 400 ناشر از 22 تا 28 مهر ماه امسال در استان برپا می‌شود، بیان کرد: استان کرمانشاه از نظر میزان خرید کتاب در نمایشگاه سال گذشته دارای رتبه سوم کشوری است و دو میلیارد تومان فروش کل و 600 میلیون تومان فروش بن در سال گذشته نشان‌دهنده ظرفیت بالای فرهنگی استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری کنگره ملی احمد عزیزی در یازدهم و دوازدهم آبان ماه امسال خبر داد و گفت: برگزاری این کنگره به دلیل کمبود اعتبار با تاخیر مواجه شده بود ک با تامین اعتبار صورت گرفته در آبان ماه امسال برگزار می‌شود و بیش از 100 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی به برگزاری دومین دوره انتخاب کتاب سال کرمانشاه همزمان با هفته کتاب در آبان ماه امسال اشاره کرد و افزود: 15 نفر از اساتید برجسته دانشگاه داوری کتاب‌های نامزد شده را به عهده دارند و حداقل جایزه برای کتاب معرفی شده 50 میلیون ریال است.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه هفته‌ قرآنی از 20 تا 27 آبان ماه در استان کرمانشاه همزمان با هفت استان دیگر در کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این هفته تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برای ایجاد فضای قرانی در استان فعالیت کنند و برنامه‌هایی همچون برگزاری محافل انس با قرآن کریم و جشنواره‌های مختلف قرآنی در این هفت اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه از 350 بیمه قطع شده هنرمندان استان 180 نفر به طور مجدد برقرار شده است، گفت: پیشنهاد برپایی نمایشگاه منطقه‌ای مطبوعات در استان کرمانشاه ارائه شده و در صورت عدم موافقت این نمایشگاه در سطح استان برپا می‌شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =