درام رومانتیک «جان عزیز» به کارگردانی لاسه هالستروم در اولین هفته اکران در بازار آمریکای شمالی 4/32 میلیون دلار فروخت و پرفروشترین فیلم هفته شد.

به گزارش خبرآنلاین، «آواتار» به کارگردانی جیمز کامرون که هفت هفته صدرنشین بازار آمریکا بود، این هفته در 3000 سینما حدود 6/23 میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم جدول قرار گرفت.

تریلر جنایی «از پاریس با عشق» با بازی جان تراولتا نیز به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده اکران شد، شروعی ناامیدکننده داشت و با 1/8 میلیون دلار فروش در 2722 سینما در رده سوم قرار گرفت.

«جان عزیز» که در 2969 سینما در آمریکا در حال اکران است بر مبنای رمانی به همین نام نوشته نیکلاس اسپارکس ساخته شده است.

داستان این پروژه 25 میلیون دلاری درباره دوستی زنی جوان با بازی آماندا سایفرید و سربازی به نام جان با نقش‌آفرینی چانینگ تیتام است که وقتی جان پس از حادثه 11 سپتامبر به جنگ می‌رود از طریق نامه ادامه پیدا می‌کند.

لاسه هالستروم کارگردان فیلم «جان عزیز»، متولد 1946 در سوئد و سازنده فیلم‌هایی چون «زندگی سگی من»، «قوانین خاندان سیدر»، «شکلات»، «اخبار کشتی‌رانی»، «یک زندگی ناتمام» و «کازانووا» است. او برای فیلم «قوانین خاندان سیدر» نامزد اسکار شد.

فیلم سه‌بعدی «آواتار» هرچند در آمریکا رقابت را به «جان عزیز» واگذار کرد، اما در سطح بین‌المللی همچنان پیشتاز است. فیلم جدید کامرون که تمام رکوردهای «تایتانیک» را شکسته، این هفته در 10523 سینما در 120 کشور 76 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در سطح بین‌المللی به 58/1 میلیارد دلار رساند.

«آواتار» که نامزد 9 جایزه است در آمریکا نیز تاکنون 630 میلیون دلار به دست آورده و با احتساب بازار بین‌المللی، فروش جهانی آن رقمی در حدود 21/2 میلیارد دلار شده است.

تریلر 52 میلیون دلاری «از پاریس با عشق» را پی‌یر مورل بر مبنای داستانی از لوک بسون فیلمساز سرشناس فرانسوی کارگردانی کرده و خود بسون یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است.

جان تراولتا در این فیلم نقش یک جاسوس آمریکایی را بازی می‌کند که با همکاری کارمند جوان سفارت آمریکا در فرانسه (با بازی جاناتان ریس مایرز) می‌کوشد مانع یک حمله تروریستی به پاریس شود.

تریلر «لبه تاریکی» با بازی مل گیبسن در دومین هفته نمایش حدود 60 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با هفت میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت. مجموع فروش این پروژه 80 میلیون دلاری در آمریکا به حدود 30 میلیون دلار رسیده است.

فیلم خانوادگی «پری دندان» به کارگردانی مایکل لمبک و کمدی رومانتیک «زمانی در رم» با بازی کریستن بل و جاش دوهامل به ترتیب با 5/6 و 5/5 میلیون دلار رده‌های پنجم و ششم را از آن خود کردند و فیلم آخر الزمانی «کتاب الی» با بازی دنزل واشینگتن 8/4 میلیون دلار فروخت و فیلم هفتم شد.

فیلم مستقل «قلب دیوانه» به کارگردانی اسکات کوپر که هفته پیش در 239 سینما روی پرده بود، به لطف سه نامزدی اسکار این هفته در 819 سینما اکران شد و با 6/3 میلیون دلار ضمن اینکه در رده هشتم قرار گرفت مجموع فروش خود را پس از هشت هفته به 2/11 میلیون دلار رساند.   

جف بریجز و مگی جیلنهال بازیگران «قلب دیوانه» نامزد اسکار شده‌اند و فیلم در بخش بهترین ترانه نیز بخت دریافت جایزه را دارد.

فیلم آخرالزمانی «لژیون» به کارگردانی اسکات استیوارت با 4/3 میلیون دلار و «شرلوک هلمز» با بازی رابرت داونی جونیر و جود لاو با 6/2 میلیون دلار رده‌های نهم و دهم را از آن خود کردند. مجموع فروش «شرلوک هلمز» پس از هفت هفته 5/201 میلیون دلار شده است.

«شرلوک هلمز» در سطح بین‌المللی نیز همچنان موفق است و این هفته با 6/16 میلیون دلار فروش در 57 کشور پس از «آواتار» دومین فیلم پرفروش این منطقه شد.

ورایتی / 7 فوریه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =