۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱

تسنیم نوشت:

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: کتاب‌های درسی از ۱۵ شهریور در استانها توزیع می‌شود که در شهر تهران و استان البرز توزیع کتاب‌های درسی از ۱۸ شهریور است.

حسین طلایی زواره امروز در مراسم بازدید اصحاب رسانه از چاپخانه کتاب‌های درسی، اظهار داشت: محتوای کتب درسی براساس اسناد بالادستی و به تناسب فصل یادگیری دانش‌آموزان تولید می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های اخیر تغییر رویکردی را شاهد بودیم به گونه‌ای که در کنار کتب درسی بسته آمزوشی به دانش آموزان ارائه می‌‌شود تا سطح یادگیری آنها بهبود یابد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: امسال در نحوه توزیع کتب درسی تفاوتی را شاهد هستیم به گونه‌ای که کتاب دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی در کل کشور و دوره ابتدایی در شهر تهران به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد و بدین منظور سامانه‌ای را طراحی کرده‌ایم که از اول تیر فعال می‌شود و خانواده‌ها با مراجعه به آن می توانند اقدام به خرید کتاب‌های درسی کنند.

طلایی ادامه داد: اصلاح فرآیند توزیع کتب درسی، رفع دغدغه خانواده‌ها در زمینه تهیه کتاب‌های درسی و توسعه فرآیند شهروند الکترونیک از اهداف فروش اینترنتی کتاب‌های درسی است.

وی افزود: دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی و ابتدایی بعد از ثبت‌نام در مدارس می‌توانند به پایگاه الکترونیکی فروش کتاب‌های درسی مراجعه کرده و براساس کد دانش‌آموزی کتاب درسی را تهیه و وجه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: پس از انجام این مرحله، کد رهگیری به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که همزمان این کد رهگیری در سامانه مدارس نیز ثبت می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با اعلام این کد به مدارس، کتاب‌های درسی را دریافت کنند.

طلایی با اشاره به اینکه کتب درسی دوره ابتدایی، پیش‌دانشگاهی و دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای توسط مدارس توزیع می‌شود، بیان کرد: کتب درسی دانش آموزان دوره متوسطه ‌اول و دوم توسط کتاب فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی گفت: کتاب‌های درسی از 15 شهریور در استان‌ها توزیع می‌شود که در شهر تهران و استان البرز این کتب از 18 شهریور توزیع می‌شود. امسال تیراژ کتاب‌های درسی 124 میلیون جلد از 980 عنوان و کتب درسی و قیمت کتب درسی افزایش 15 درصدی داشته است.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =